بهمن در راه است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور روز یکشنبه افزود: پیش بینی ها نشان می دهد بارش از بخش های غربی در مناطق مرکزی، استان تهران، بخش های شمالی تا شمال شرق ادامه دارد اما انتظار داریم امروز به تدریج در نیمه غربی بارش ها قطع و فقط به بخش های شمالی و شمال شرق کشور منتهی شود.
وی با بیان این که بارش ها از فردا به تدریج در کل کشور قطع می شود، افزود: در تهران بارش ها تا بعدازظهر امروز ادامه دارد اما به تدریج از شدت آن کاسته می شود.
وظیفه اظهار کرد: در حاشیه دریای خزر نیز بارندگی کم و بیش ادامه دارد که در بخش های غربی خزر به تدریج قطع می شود اما در بخش های شرقی تا فردا ادامه دارد.
به گفته وظیفه: در بخش های دریای خزر در قالب نقاط بارش به صورت برف است و فقط حاشیه دریای خزر به علت گرمتر بودن هوا برف ندارد و شاهد بارندگی هستیم ، اما رشت بارش برف دارد.
وظیفه درباره افت دما در کشور افزود: در مناطق کوهستانی شمال غرب و غرب افت دما خواهیم داشت، به طور کلی با توجه به فصلی که در آن قرار داریم در این شرایط در تمام نقاط کشور افت دما خواهیم داشت.
وی با بیان این که دمای تهران شب گذشته به منفی چهار درجه رسید، دمای منفی شش را برای امشب تهران پیش بینی کرد.
وی توصیه کرد هموطنان از تردد غیر ضروری در معابر و جاده ها خودداری کنند و رانندگان حین رانندگی تا حد امکان شرایط عابران را رعایت کنند.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: اکنون برف زیادی روی درختان نشسته است بنابراین لازم است هم شهرداری و هم هموطنان باغچه منازل و یا درختان در منازل خود را از برف پاک کنند چون هوا به تدریج در حال سرد شدن است و ذوب برف نداریم بنابراین به یخ تبدیل و در نهایت موجب شکستن درختان می شوند .
وی ادامه داد: این بارش برف در فصل و زمان بسیار مناسبی رخ داده است، همچنین با توجه به کم آبی و خشک شدن منابع آبی برای کشاورزان نعمت بزرگی است.
وظیفه تاکید کرد: علاوه بر این، با توجه به شرایط کم آبی به خصوص برای مناطقی مانند تهران که با کمبود شدید آب مواجه است، بارش ها جای شکر دارد، هر چند بارش به صورت برف بوده اما اگر همین هم نبود چه بسا در تامین آب شرب نیز با مشکل مواجه می شدیم.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره ورود سامانه جدید بارشی دیگری به کشور گفت: فعلا سامانه قابل توجهی نداریم.
بر اساس اعلام سازمان هوا شناسی، با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح روز دوشنبه یخ زدگی در معابر عمومی و جاده های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده های کوهستانی پیش بینی می شود. از این رو به شهروندان توصیه می شود از سفر غیر ضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از تجهیزات زمستانی و به خصوص زنجیر چرخ استفاده کنند.
به دلیل کاهش شدید دما در غالب نقاط کشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه مدیریت در بهینه سوخت و انرژی به ویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی توصیه می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا