شرکت کوالکام ۱.۲ میلیارد دلار جریمه شد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،بعد از انتشار شایعات مبنی بر جریمه ۲ میلیارد دلاری شرکت کوالکام توسط کمیسیون اروپا به علت پرداخت پول به اپل برای استفاده انحصاری از مودم های این شرکت در محصولات خود، به نظر می رسد مبلغ این جریمه ۱.۲ میلیارد دلار باشد.

در فاصله سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ شرکت کوالکام با پرداخت پول به اپل، این کمپانی را به استفاده انحصاری از مودم های خود ترغیب می کرده است. در همین حال اپل نیز حق پتنت به این کوالکام می پرداخته است. همانطور که می دانید بیشتر درآمدهای کوالکام مربوط به دریافت حق پتنت از شرکت های مختلف است.

بعد از اتمام دوره این توافقنامه در سال ۲۰۱۶، اپل شروع به استفاده از مودم های تولیدی اینتل در آیفون و آیپد کرد. به همین دلیل شرکت کوالکام وارد دعوای حقوقی با اپل شد تا بتواند از فروش آیفون های این شرکت در خاک آمریکا جلوگیری کند.

در حالی که دعوای حقوقی میان این دو شرکت در جریان است، به نظر می رسد کوالکام به شرکت های دیگر نیز برای استفاده انحصاری از مودم های LTE تولیدی خود پول پرداخت کرده است. به همین دلیل کمیسیون اروپا شرکت کوالکام را به پرداخت ۱.۲ میلیارد دلار جریمه محکوم کرده است.

بر اساس شایعات اپل در حال همکاری با شرکت اینتل برای توسعه مودم های 5G است. به نظر می رسد تمامی محصولات آینده اپل از مودم های مدیاتک و اینتل استفاده کنند. در بازار شرکت های بزرگ دیگری نیز به تولید مودم LTE مشغول هستند که برای مثال می توان به سامسونگ و هواوی اشاره کرد. در نهایت کوالکام ادعا می کند مودم های LTE تولیدی این شرکت سرعت بیشتری نسبت به مودم های اینتل دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا