سرعت انیمیشن در سیستم اندروید را بالا ببرید

به گزارش سیناپرس به نقل از جام جم آنلاین،دستگاه‌های اندرویدی در زمانی که بین اپلیکیشن‌ها، پنجره‌ها و منوهای مختلف جابه‌جا می‌شوید، انیمیشن‌هایی را به نمایش می‌گذارند. اما اگرچه این انیمیشن‌ها گاهی اوقات بسیار روان و جذاب به‌نظر می‌رسند؛ اما در برخی مواقع ممکن است باعث اتلاف وقت و در موارد بدتر زمانی که منابع سخت‌افزاری در دسترس نباشد، منجر به لگ و احساس کندی دستگاه شوند.

خبر خوب اینکه شما می‌توانید با افزایش سرعت انیمیشن‌های اندروید و یا حتی غیرفعال کردن آنها، می‌توانید تجربه کاربری روان‌تر از اندروید را تجربه نمایید. اما باید توجه داشته باشید که این کار به صورت واقعی سرعت گوشی شما را افزایش نمی‌دهد؛ در واقع شما با فراخوانی سریع منوها، پنجره‌ها و اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه، احساس می‌کنید همه چیز روان‌تر و بهتر شده است.

اما در صورتی که این انیمیشن‌ها را به طور کامل غیرفعال کنید، به علت اینکه برخی از فشار موجود بر روی پردازنده یا تراشه گرافیکی برداشته می‌شود، مسلما بر روی عملکرد دستگاه‌هایی با منابع سخت‌افزاری کم و محدود تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت که شامل عملکرد روان و بدون لگ می‌شود.

گام اول: تنظیمات بخش Developer Options را فعال کنید

اگر در حال حاضر شما چنین بخشی را در منوی تنظیمات گوشی هوشمندتان نمی‌بینید، باید پیش از هر کاری، آن را فعال کنید. اکثر کاربران سیستم عامل اندروید با روش فعال کردن این بخش آشنایی دارند؛ اما برای یادآوری باز هم توضیح می‌دهیم:

  • به مسیر Settings > About Phone بروید.

*در اندروید اوریو باید به مسیر Settings > System > About Phone بروید.

  • حالا بر روی گزینه Build Number هفت بار لمس کنید.

  • تمام شد! شما اکنون یک توسعه دهنده یا Devoloper هستید.

افزایش سرعت انیمیشن‌های اندروید

افزایش سرعت انیمیشن‌های اندروید

بخش Developer Options حالا دیگر به لیست گزینه‌های منوی Settings دستگاه شما اضافه شده است.

*کاربران اندروید اوریو باید به مسیر Settings > System > Developer Options مراجعه کنند.

گام دوم: تغییر سرعت انیمیشن‌های اندروید

به منوی Developer Options رفته و به سمت پایین لیست گزینه‌ها پیمایش کنید؛ وقتی گزینه Drawing را پیدا کردید بر روی آن لمس نمایید.

افزایش سرعت انیمیشن‌های اندروید

افزایش سرعت انیمیشن‌های اندروید

در اینجا شما به تنظیمات کاملی جهت تغییر سرعت انیمیشن‌ها دسترسی خواهید داشت که شامل Window Animation Scale، Transition Animation Scale و Animator Duration Scale می‌شود.

افزایش سرعت انیمیشن‌های اندروید

این تنظیمات را می‌توانید هر طوری که مایل هستید انجام دهید؛ اما براساس تجربه، بهتر است انیمیشن‌های اندروید را به طور کامل غیرفعال نکنید. با این کار اگرچه عملکرد اندروید بدون لگ و بسیار روان می‌شود اما از جنبه‌های بصری بسیار خشک و دلسردکننده خواهد شد.

برای مثال من هر سه تنظیم را بر روی .5x قرار دادم؛ سرعت پیش‌فرض انیمیشن‌ها 1x می‌باشد و بنابراین با این کار .5x افزایش سرعت انیمیشن‌های اندروید را شاهد خواهید بود.

افزایش سرعت انیمیشن‌های اندروید

افزایش سرعت انیمیشن‌های اندروید

افزایش سرعت انیمیشن‌های اندروید

اگر گوشی هوشمند اندرویدی شما قدیمی بوده و سخت‌افزار چندان قدرتمندی در آن به‌کار نرفته، برای احساس روان‌تر شدن و افزایش سرعت اندروید، باید انیمیشن‌های آن را به طور کامل غیرفعال نمایید. این کار نه تنها اندروید را به سیستم عاملی روان‌تر تبدیل می‌کند، بلکه بخشی از منابع سخت‌افزاری محدود دستگاه‌تان را نیز آزاد نموده و در اختیار اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف قرار می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا