محصولی که رقبای خود را از میدان بیرون کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،چند سالی است که ساعت های هوشمند به یکی از محبوب ترین گجت های بازار تبدیل شده است. سامسونگ هم با عرضه مدل های جدید سعی در کنار زدن رقبا و حفظ جایگاه خود در عرصه گجت های پوشیدنی دارد.

ساعت گیر اسپرت

 

ساعت گیر اسپرت که در دو رنگ آبی و مشکی به بازار عرضه شده، یکی از حرفه ای ترین و بهترین ساعت هایی است که تا بدین لحظه در بازار ساعت های هوشمند عرضه شده است.

ساعت هوشمند Gear Sport همانطور که از نامش بر می آید، یک محصول ورزشی است. هرچند استایل این ساعت طوری به نظر می رسد که مخصوص آقایان طراحی شده، اما با استفاده از نیم بند موجود در جعبه به راحتی توسط خانم ها نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. 

این ساعت نسخه ارتقا یافته Gear S3 است که علاوه بر امکانات خاص و جدیدی که دارد در هنگام شنا نیز مشکلی برایش پیش نمی آید. البته اگر شناگر نیستید، همان S3 برای شما کافی خواهد بود. 

ابعاد33.6 x 42.9 x 11.6 mm
وزنبدون بند (50 گرم) – با بند (67 گرم)
صفحه نمایشدایره ای 1.2 اینچ – Super AMOLED
ویژگی صفحهAlways-on Display
ویژگی بدنهضد آب (تا 50 متر) 
پردازندهCortex-A7 1Ghz
حافظه داخلی4GB – 1.6GB Usable
حافظه موقت768MB 
سیستم عاملتایزن 3
حسگرهاضربان قلب، شتاب سنج، بارومتر، ژیروسکوپ
باتری300 mAh
سازگاریاندروید 4.4 و بالاتر – iOS 

طراحی

اندازه این محصول نسبت به محصولات پیشین سامسونگ کوچک تر شده و وزن نهایی آن روی مچ دستان شما حدود 50 گرم است. کم وزن بودن این محصول باعث می شود تا در استفاده های روزمره یا هنگام ورزش به هیچ وجه آزرده خاطر نشوید.

این ساعت دقیقا همان حسی را به شما القا می کند که گویا یک ساعت سنتی کلاسیک را روی دستان خود بسته اید. بدنه استیل ساعت هوشمند Gear Sport بسیار مقاوم و با کیفیت است و طراحی دایره ای باعث شده تا شباهت آن به ساعت های معمولی بیشتر شود. حلقه چرخنده اختصاصی شرکت سامسونگ دور صفحه نمایش قرار گرفته و به راحتی امکان تعامل کاربر با سیستم عامل را فراهم می کند. 

ساعت گیر اسپرت

در سمت راست ساعت هوشمند Gear Sport دو دکمه جاسازی شده که می تواند برای کاربردهای متغیر و از پیش تعیین شده ای مانند اجرای دستیار صوتی، اجرای اپلیکیشن موسیقی، منوی اپلیکیشن ها و غیره مورد استفاده قرار گیرد که کاملا قابل شخصی سازی است. 

صفحه نمایش 1.2 اینچی ساعت گیر اسپرت با رزولوشن 360 در 360 پیکسل و نوع صفحه نمایش Super AMOLED احتمالا نیاز اکثر کاربران را برطرف می کند. همچنین به لطف سیستم تنظیم نور خودکار می توانید در زیر نور خورشید بدون هیچ مشکلی با این گجت کار کنید. 

از آنجایی که این ساعت با کاربرد ورزشی تولید شده، بند آن نیز از جنس پلاستیک ساخته شده که البته ضد حساسیت و تعریق است. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، یک بند کوچک تر برای استفاده خانم ها در جعبه قرار دارد. همچنین می توانید بند اصلی ساعت را با یکی از بندهای رایج در بازار تعویض کنید.

نرم افزار

سیستم عامل تایزن 3 روی ساعت گیر اسپرت نصب شده است. سامسونگ بر خلاف ساعت هایی که از سیستم عامل Android Wear استفاده می کنند و از رابط کاربری بر مبنای Swipe بهره می برند، از رابط کاربری مخصوص تایزن که بر مبنای حلقه چرخنده طراحی شده کار می کند. این رابط کاربری دایره وار با چرخش حلقه میان صفحات و منوها جابجا می شود.

منوی اپلیکیشن ها در ساعت هوشمند Gear Sport از طریق یکی از دکمه های سمت راست ساعت قابل دسترسی است. خوشبختانه تعداد زیادی Watch Face یا نمایه به صورت پیش فرض روی این ساعت موجود است که می توانید بر اساس سلیقه یکی از آن ها را برگزینید. 

ساعت گیر اسپرت

پلتفرم تایزن هرچند در مقابل سیستم عامل ساعت اپل یعنی watchOS یا ساعت گوگل یعنی Android Wear محدود به نظر می رسد، اما کمی و کسری خاصی نسبت به آن ها ندارد. بسیاری از اپلیکیشن ها از جمله مدیریت پیام‌ها، پیام رسان‌ها، ایمیل، موسیقی و گالری به صورت پیش فرض برای این ساعت در نظر گرفته شده است. همچنین از طریق Gear App Store به راحتی می توانید اپلیکیشن های مورد نظر خود را به ساعت اضافه کنید. در واقع می توانید به طور مستقل از گوشی، آهنگ های مورد علاقه خود را به ساعت انتقال داده و به وسیله هدفون بلوتوثی هر زمان که تمایل داشتید به آن‌ها گوش دهید. البته برای ایجاد ارتباط میان گوشی و ساعت نیز از اپلیکیشن اختصاصی Gear باید استفاده کنید. 

برخلاف انتظار بسیاری از کاربران مبنی بر حضور دستیار ویژه سامسونگ یعنی Bixby در ساعت گیر اسپرت شاهد حضور دستیار کم کاربرد S-Voice هستیم. این دستیار که به عقیده بسیاری از کاربران خیلی زبان نفهم است، همه کارها را به کندی انجام می دهد. 

خوشبختانه سیستم عامل این ساعت به نوعی تعبیه شده تا با همه گوشی هایی که از نسخه اندروید 4.4 بهره می برند، پشتیبانی کند و همچنین روی گوشی های اپل نیز تنظیم می شود. 

باتری

ساعت هوشمند Gear Sport از یک باتری با ظرفیت 300 میلی آمپر بر ساعت بهره می برد. سامسونگ ادعا می کند که این ساعت می تواند چیزی حدود 3 روز کامل دوام بیاورد. اما برای اینکه این ادعای سامسونگ به حقیقت بپیوندد، لازم است صفحه نمایش همیشه روشن آن را خاموش کنید، روشنایی را در کمترین حالت ممکن قرار دهید و از شوک دادن به ساعت جلوگیری کنید. 

بررسی

Gear Sport

83% امتیاز

با نگاهی به Gear Sport خیلی زود متوجه می شوید که سامسونگ در طراحی ساعت های هوشمند به اوج تکامل خود رسیده و این ساعت یکی از پیشرفته ترین نمونه های موجود در میان گجت های پوشیدنی به شمار می رود. این محصول که ترکیبی از یک ساعت هوشمند و یک بند ورزشی است، نیاز اکثر کاربران را برطرف می کند. به طور کلی این ساعت برای آقایان ورزشکار محصول مناسبی به حساب می آید. با توجه به حفظ شارژ نسبتا خوب و اجرای روان و مناسب، می تواند انتخاب خوبی برای علاقه مندان به ساعت های هوشمند باشد.

 

جمع بندی

  • طراحی 90%
     
  • سرعت و تجربه کاربری 80%
     
  • باتری 80%
     
  • امکانات نرم افزاری 80%
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا