دانشکده فناوری‌های زیستی در دانشگاه سبزوار ایجاد خواهد شد

تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار با هدف تشکیل دانشکده فناوری‌های زیستی و فراهم کردن بستر آشنایی دانشجویان و اساتید دانشگاه با اولویت‌های زیست فناوری در حوزه سلامت به امضا رسید.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت بالای شهر سبزوار، گفت: این شهر ظرفیت‌ها و پتانسیل بالایی دارد که می‌تواند مشکلات منطقه را به خوبی حل کند.

وی افزود: باید در جهتی حرکت کنیم که با اقدامات صورت گرفته، ثروت و اشتغالزایی را در منطقه سبزوار افزایش داده و مشکلات را کم کنیم.

به گفته قانعی، تفاهم نامه مذکور نیز با هدف رفع مشکلات منطقه سبزوار و توسعه اشتغالزایی و ثروت آفرینی به امضا می رسد تا به کمک آمایش سرزمین و تخصیص بودجه مناسب توسط صندوق توسعه زیست فناوری اقدامات لازم را در این منطقه انجام دهیم.
وی همچنین تصریح کرد: باید به کمک این تفاهم‌نامه در معیشت مردم منطقه تغییر ایجاد کنیم و فناوری‌های نوین را در خدمت زندگی و خلق ثروت درآوریم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: ستاد، هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم را از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عهده می‌گیرد تا هر چه زودتر این اتفاق خوب و حیاتی در منطقه سبزوار بیفتد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در این تفاهم‌نامه آمده است: فراهم کردن بستر آشنایی دانشجویان و اساتید دانشگاه با اولویت‌های زیست فناوری در حوزه سلامت، هدایت دستاوردهای پژوهشی حوزه زیست فناوری به منظور برطرف کردن نیازها و مشکلات کشور، کمک به تجاری‌سازی علوم زیستی از طریق آموزش، زمینه‌سازی جهت برقراری ارتباط موثر دانشگاه و صنعت در حوزه زیست فناوری سلامت و آگاه سازی عمومی جامعه در حوزه زیست فناوری از جمله همکاری‌هایی است که با انعقاد این تفاهم‌نامه بین ستاد و آن دانشگاه صورت می‌گیرد.

در راستای اجرای این تفاهم‌نامه کارگروه مشترک متشکل از نمایندگان ستادتوسه زیست فناوری و دانشگاه سبزوار تشکیل شد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه صورت گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا