رباتهای دلتا با سرعت و دقت بالا

به گزارش سیناپرس به نقل ازایسنا، ربات‌های دلتا گونه‌ای از ربات‌های موازی هستند که از سه بازو متصل به مفصل و تکیه‌گاه اصلی ساخته شده‌اند. مهمترین ویژگی ربات‌های دلتا توانایی انجام حرکات دقیق و سریع با حداکثر ظرافت است.

ربات‌های دلتا با توجه به توانایی‌های منحصربه‌فرد و قیمت ارزان بهترین گزینه برای بسته‌بندی محصولات تولیدی در کارخانه هستند. ربات ساخته شده توسط محققان دانشگاه هاروراد با نام "میلی‌دلتا" شناخته می‌شود. این ربات از نظر سرعت و دقت بی‌نظیر در انجام حرکات به عنوان یک رکورد در این صنعت شناخته می‌شود.

ربات‌های دلتا با دو ویژگی منحصربه‌فرد به بهترین گزینه برای مصارف صنعتی تبدیل شده‌اند. اولین ویژگی این ربات‌ها موتورهای ثابت است. شاید مهمترین تفاوت ربات‌های دلتا و ربات‌های انسان‌نما ثابت بودن موتورها و سبک شدن بازوها است. همین نکته ظریف باعث شده تا بازوها سبک‌تر شوند تا سرعت و دقت حرکات افزایش یابد.

دومین ویژگی منحصربه‌فرد ربات‌های دلتا سطح اتکای مشترک یا موازی بودن بازوها با یکدیگر است که رعایت همین اصل باعث شده تا این نسل بهترین گزینه برای انجام وظایفی مثل برداشتن و گذاشتن اشیاء شوند. ربات محققان دانشگاه هاروارد در ابعاد 15 میلی‌متر ساخته شده و با ظرفیت 1.3 گرم قادر است حرکات را با فرکانس بسیار بالای 75 هرتز تکرار کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا