اطلاعات 220هزار نفر در فصای مجازی لو رفت

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، دراین تارنما آمده است: نیمی از اطلاعات 220 هزار و 394 نفر مالزیایی که اطلاعات شخصی آنها در فضای مجازی منتشر شده ، مربوط به کسانی بوده که برای اهدای عضو ثبت کرده بودند و مابقی اطلاعات نیز مرتبط با افرادی بود که ثبت کنندگان آنها را به عنوان معرف ، مطرح کرده بودند.

طبق گزارش تارنمای «لوئیت »، تمام این افراد در یک تارنمای دولتی «اهدای عضو» اطلاعات خود را شامل ؛ نام اهدا کننده، شماره ملی، قومیت، آدرس، اطلاعات معرف اهدا کننده، شماره تلفن، آدرس ایمیل و عضو برای اهدا ، ثبت کرده بودند.
روزنامه مالزیایی استار نیز در این زمینه نوشته است : از آن‌جا که این تارنمای دولتی در حال حاضر در دسترس نیست و امضای مراکز درمانی نیز بر روی برگه های فاش شده وجود دارد ، محتمل ترین گزینه این است که این اطلاعات از یک مرکز جمع آوری آمار به سرقت رفته باشد.
تارنمای «لوئیت » یک و بگاه خبری در حوزه های فناوری ، اینترنت وفضای مجازی است .
این پایگاه خبری در مهرماه سال جاری نیز از نشت اطلاعات شخصی 46 میلیون نفر از کاربران تلفن همراه در مالزی خبر داده بود.
طبق این گزارش اطلاعات میلیون ها کاربر تلفن همراه در مالزی در سالهای 2012 تا 2015 شامل نام ، آدرس پستی، شمار تلفن همراه، شماره سیم کارت و شماره کارت ملی آنها هک شده بود.
روزنامه نیواستریت تایمز با انتشار این گزارش به نقل از پلیس مالزی و کمیسیون چندرسانه ای و ارتباطات این کشور اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه در حال پیگیری است.
مالزی با جمعیت 31 میلیون نفری خود از لحاظ میزان کاربران اینترنت در بین کشورهای جهان رتبه 30 و در بین کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا نیز پس از کشورهای اندونزی، فیلیپین و تایلند رتبه چهارم را در اختیار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا