مجازات برای یک گروه تحقیقاتی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، یک روز پس از اعلام دانشگاه کیوتو مبنی بر استفاده یکی از اعضای گروه تحقیقاتی مذکور از اطلاعات جعلی در مقاله خود که سال گذشته در نشریه علمی امریکایی Cell Reports منتشر شد،‌ وزیر آموزش ژاپن موضوع مجازات این گروه تحقیقاتی را اعلام کرد.

وی توضیح داد که این سوء رفتار موجب از بین رفتن اعتماد مردم به فعالیت‌های تحقیقاتی می‌شود.یاماناکا در سال 2012 به همراه یک محقق انگلیسی به نام جان گوردون به خاطر کشف سلول‌های بالغی که توانایی تبدیل شدن به سلول‌های بنیادی جنین را دارند و می‌توانند بافت‌های آسیب دیده مغز، قلب یا سایر اندام‌ها را ترمیم کنند، برنده جایزه نوبل شد. یاماناکا به خاطر استفاده یکی از اعضای تیمش از داده‌های جعلی اظهار پشیمانی و رسما عذرخواهی کرد.
در سال 2014 نیز یک محقق ژاپنی به نام هوروکو اوبوکاتا در مقاله‌ای که توسط نشریه Nature منتشر شد، روش‌های ساده‌ای را برای برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های بالغ جانوران به‌منظور تبدیل آن‌ها به سلول‌هایی شبیه سلول‌های بنیادی جنین ارائه کرد. اما این مقاله نیز به دلیل استفاده از داده‌های غیرواقعی بی‌اعتبار اعلام شد، زیرا سایر محققان نتوانستند با استفاده از روش‌های ارائه شده توسط این محقق فرآیند تبدیل سلول‌ها را انجام دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا