زمان مجاز امتحانات برای دختران افزایش یافت

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، روزنامه انگلیسی «تلگراف» نوشت: پس از آن که استادان دانشگاه آکسفورد مطرح کردند که «دانشجویان دختربیش از پسران تحت تاثیر فشار زمانی قرار می گیرند»، این دانشگاه انگلیسی در امتحانات ریاضیات و علوم کامپیوتر تابستان 2017 (1396)، به دانشجویان دختر 15 دقیقه وقت اضافی داد تا برگه امتحانی خود را تکمیل کنند؛ در حالی که تفاوتی در دشواری و حجم سوالات برای دختران و پسران وجود نداشت.

این اقدام بی سابقه است. با توجه به این که در سال های گذشته درصد دانشجویان پسر با رتبه ممتاز کلاسی، دو برابر دانشجویان دختر بود، در سال 2016 (96-1395) هیئت ارزشیابی این دانشگاه پیشنهاد داد تا دپارتمان تغییراتی را با هدف بالا بردن نمرات دانشجویان دختر، اعمال کند.
یکی از سخنگویان آکسفورد در دفاع از این تغییرات آن ها را از لحاظ دانشگاهی «لازم و منصفانه» دانست و تاکید کرد که اگرچه درصد پسرانی که رتبه ممتاز کلاسی دارند از دختران بیشتر است، اما نمرات دختران با رشدی سالیانه همراه بوده است.
افزایش مدت امتحانات (براساس جنسیت دانشجویان) مورد استقبال برخی از دانشجویان دختر دانشگاه آکسفورد قرار گرفت. آنتونیو سیو دانشجوی دوره کارشناسی و نماینده دانشجویان دختر علوم کامپیوتر دانشگاه آکسفورد، می گوید: «اگرچه طرح هایی که بین جنسیت ها تفاوت قائل می شوند مرا معذب می کنند اما خوشحالم که می بینم مردم تفاوت های میان گروه های اجتماعی اعم از جنسیت ها، نژادها و طبقات اجتماعی مختلف را می بینند و در مورد این افراد فکر می کنند.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا