دیوید هریس اولین راننده تاکسی شهر لندن لقب گرفت

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، این تاکسی که TX eCity نام دارد سرانجام ماه گذشته تاییدیه های لازم را دریافت کرد و حالا به طور رسمی در شهر لندن برای حمل مسافر به کار گرفته می شود.

شرکت LEVC سازنده این تاکسی برقی معتقد است استفاده از آن توسط دیوید هریس باعث صرفه جویی ۸۴۰ دلاری (۶۰۰ پوندی) برای وی در ماه خواهد شد. زیرا وی دیگر نیازی به استفاده از سوخت های فسیلی ندارد و تنها باید تاکسی خود را برای شارژ به شبکه برق متصل کند.

تاکسی یادشده پس از هر بار شارژ می تواند تا ۱۳۰ کیلومتر را طی کند. اما این رقم با کمک یک موتور کمکی بنزینی به ۴۰۰ کیلومتر قابل افزایش است.

تاکسی یادشده می تواند تا شش مسافر را در خود جای دهد و افراد معلول نیز می توانند به راحتی با ویلچر خود سوار این خودرو شوند. سوکت شارژ لپ تاپ و پرت های یو اس بی برای شارژ تلفن همراه در این تاکسی نصب شده است. همچنین این تاکسی برای دسترسی به اینترنت مجهز به شبکه وای – فای است.

سقف خودروی یادشده مجهز به آینه برقی است تا جهانگردان بتوانند فضای اطراف خود را در خیابان های لندن به دقت مشاهده کنند. انتظار می رود در ماه های آینده تعداد بیشتری از این تاکسی ها در لندن به کار گرفته شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا