عمل پیوند مجدد صورت انجام شد

آژانس های پزشکی فرانسه اعلام کردند،این اولین بار در تاریخ پیوند است که پزشکان یک چهره اهدایی را جایگزین چهره اهدایی دیگری کرده اند.

اولین پیوند چهره جهان، 12 سال پیش در فرانسه انجام شد و جراحان فرانسوی با جایگزین کردن یک صورت پیوند شده با یک صورت دیگر، دوباره موجب تحول در تاریخ پزشکی شدند.جراحان فرانسوی در یک عمل فوق‌العاده خطرناک، صورت دوم را از یکی دیگر از اهداکنندگان دریافت کردند تا اولین پیوند مجدد صورت را انجام دهند.

برخی از متخصصان پزشکی معتقدند که پس زده شدن پیوند چیزی است که پذیرندگان را همیشه تهدید می‌کند. با این حال، این امید وجود دارد که این اتاق نیافتد.به نام این دریافت کننده فرانسوی که در دهه چهارم زندگی خود است، اشاره نشده است. پس آن که بدن وی صورت پیوندی را پس زد، تقریبا دو ماه بدون چهره زندگی می‌کرد. وی پس از برداشت صورت پیوندی در ماه نوامبر، در کما نگه داشته شده بود.

گفتنی است،چند هفته طول می‌کشد تا پزشکان بتوانند بگویند که پیوند دوم که انجام آن یک روز طول کشید، موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر.همچنین آنها امیدوارند که این یک پیشرفت باشد تا به این ترتیب آنها بتوانند چهره‌های بیمارانی را که پیوند را پس می‌زنند، دوباره پیوند بزنند.

پروفسور لورنت لانتیری متخصص پیوند دست و صورت

 

این یک روش نادر است که کمتر از 40 عملیات انجام شده  تا به امروز داشته است و حداقل شش بیمار جان خود را از دست داده اند.
با توجه به بیانیه مطبوعاتی مشترک صادر شده توسط آژانس تحقیقات زیست پزشکی و سیستم بیمارستان دولتی AP-HP،آخرین دریافت کننده در سن40 سالگی، در روز دوشنبه در بیمارستان پاریس زیر تیغ، برای یک پروسه که تقریبا یک روز کامل ادامه داشت، تحت عمل پیوند قرار گرفت.

پیوند اصلی انسان در روز 30 نوامبر طی یک عملیات برداشته شد و تا زمان پیوند، در حمایت از زندگی در یک کما القا شده نگه داشته شد.در این بیانیه آمده است: "این پیوند برای اولین بار نشان می دهد … که پیوند مجدد در مورد رد پیوند ممکن است " صورت یک فرد اهدا کننده باشد.

هفته ها  طول می کشد قبل از اینکه پزشک بتواند بگوید که آیا پیوند دوم گرفته شده است.گیرنده اولین پیوند چهره در جهان، ایزابل دوینایر، زنی که اولین پیوند جزئی صورت در جهان را در سال 2005 دریافت کرد، در سال 2016 بر اثر سرطان در سن 49 سالگی جان خود را از دست داد.

همچنین اولین پیوند چهره در فرانسه راه را برای پزشکان در شش کشور دیگر برای انجام عمل‌های مشابه هموار کرد. در سال 2006، یک جراح در لندن اجازه انجام پیوند کامل چهره را در بریتانیا یافت."اندی سندنس" 31 ساله، 10 سال پس از اقدام به خودکشی با اسلحه، تحت یکی از نادرترین عمل‌های جراحی قرار گرفت و پزشکان صورت یک فرد 21 ساله که وی نیز در سال 2016 خودکشی کرده بود را به اندی پیوند زدند.

در آن جراحی پیوند صورت، که برای اولین بار در مرکز پزشکی مایو انجام شد، او بینی، گونه‌ها، دهان، لب‌ها، فک، چانه و حتی دندان‌های فرد اهدا کننده را دریافت کرد.

گفتنی است، پیوندها می‌توانند به قربانیان تصادف یا حملات متجاوزان و یا کسانی که از اختلالات ژنتیکی رنج می‌برند، برای از سرگیری عملکردهای اساسی مانند تنفس، خوردن و صحبت کردن کمک کند. آنها همچنین توانایی لبخند و یا اخم کردن را فراهم می‌کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا