زبان برنامه نویسی که تحلیل های آماری را پشتیبانی میکند

امکانات گرافیکی، محاسباتی، تحلیلی و … این محیط نرم افزاری به واسطه بسته های تکمیلی (Package) ارائه شده توسط کاربران حرفه ای، حمایت شده و توسعه می یابد.

بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، تحلیل گران حرفه ای تحلیل داده معتقدند یادگیری این زبان برنامه نویسی نسبت به سایر ابزارهای موجود مانند SAS وزبان هائی مانند  Phyton ارجحیت دارد و از ویژگی های ممتازی نسبت به آن ها برخوردار است.  بدون تردید ماهیت متن-باز این زبان برنامه نویسی و توسعه رایگان و گسترده توابع مورد نیاز برای تحقیقات و پژوهش های مرتبط با تحلیل و بصری سازی داده چشم انداز روشنی را برای این زبان برنامه نویسی رقم خواهد زد.

به رغم تلاش های صورت گرفته در قالب وبلاگ، سایت، جزوه و کتاب برای معرفی این زبان برنامه نویسی در ایران، همچنان ارائه یک بسته آموزشی جامع از نحوه برنامه ­نویسی و استفاده از توابع R توأم با ارائه توضیحات تحلیلی لازم برای آموزش اصول پایه انجام پژوهش­ های آماری ضروری به نظر می رسید.

کتاب "تجزیه و تحلیل آماری داده ­ها با استفاده از زبان برنامه‌نویسیR" با توجه به منابع موجود یکی از مناسب ترین مراجع، برای یادگیری نحوه برنامه نویسی R به همراه آموزش کامل منطق و اصول پایه تحلیل آماری با گفتاری ساده و همراه با بررسی مثال­ های واقعی حوزه تحقیقات زیستی است.

علاقه مندان به  تهیه کتاب می توانند به مرکز فروش سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به شماره 66487625 مراجعه یا برای دریافت پستی آن با شماره 09363686615 تماس حاصل نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا