پرچم‌دار خودروهای اسپرت کامپکت شرکت رنو به بازار می آید

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرآنلاین، نخستین بار سال ۲۰۰۴ (۱۳۸۳) بود که از خودروی رنو مگان RS رونمایی شد. اکنون نسل سوم این خودرو (RS مدل ۲۰۱۸) به پیشرفته‌ترین دستاوردهای مهندسی رنو مجهز شده تا بهترین کیفیت رانندگی را چه در جاده و چه در پیست‌های اتومبیل‌رانی به راننده ارائه دهد.

شاسی خودرو با توجه به چهار ویژگی عملکرد بهینه، صلبیت، پایداری خودرو و راحتی سرنشینان طراحی شده و خودرو به سیستم هدایت چهار چرخ محرک 4CONTROL و چهار ضربه‌گیر هیدرولیک مجهز شده است.

سیستم 4CONTROL که برای نخستین بار در خودروهای اسپرت کامپکت به کار رفته، پایداری و هدایت خودرو را ۲۰ درصد بهبود بخشیده است. در سرعت‌های کم، این سیستم چرخ‌های عقب را تا ۲٫۷ درجه برعکس چرخ‌های جلو می‌چرخاند و در سرعت‌های زیاد، چرخ‌های جلو و عقب را با حداکثر ۱درجه اختلاف در یک‌جهت می‌چرخاند.

نسل جدید موتورهای ۱٫۸ لیتری با بهره‌گیری از توربوشارژر می‌تواند ۲۸۰ اسب‌بخار (۲۰۵ کیلووات) قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور از فناوری پاشش مستقیم سوخت بهره می‌برد و محصول پروژه مشترک رنو-نیسان است.

این خودرو در چهار مدل عرضه می‌شود. دو نوع جعبه‌دنده (دستی ۶ سرعته با ۲ کلاچ و EDC با ۴ عملکرد و سیستم لانچ‌کنترل) و دو نوع شاسی (اسپرت و کاپ) برای آن در نظر گرفته شده است. شاسی کاپ برای مقاصد صرفا اسپرت طراحی شده و دمپرهای آن ۱۰ درصد سخت‌ترند.

سیستم‌های الکترونیکی متنوعی مانند آر.اس ویژن، حسگرهای چندگانه و مانیتور R.S برای آن در نظر گرفته شده است.

سیستم جدید مانیتور، همه اطلاعات خودرو را از حدود ۴۰ حسگر اطراف خودرو گردآوری می‌کند و برای شما نمایش می‌دهد. این سیستم هم‌چنین از رانندگی شما فیلم می‌گیرد و با نمایش متناسب اطلاعات روی آن، تجربه «واقعیت افزوده» را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آر.اس ویژن، روشنایی خودرو را تنظیم می‌کند. چراغ‌های جلو از آخرین فناوری‌های ال‌ای‌دی بهره می‌برند و چهار عملکرد روشنایی اطراف، روشنایی گسترده هنگام پیچیدن خودرو، روشنایی مه‌شکن و روشنایی مستقیم دوربرد (۴۶۰ متر) را ارائه می‌دهد. بدنه با رنگ «نارنجی تونیک» رنگ‌آمیزی شده تا حس اسپرت بهتری را منتقل کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا