جاروبرقی سواری در ایستگاه بین‌المللی فضایی

زندگی در فضا بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد ولی در عمل زندگی در ایستگاه بین‌المللی فضایی می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. زندگی در این ایستگاه شامل انجام وظایف روزانه خاصی است که ممکن است پس از مدتی به‌شدت تکراری باشند. بااین‌وجود فضانوردان حاضر در این ایستگاه، زمان‌های آزادی را در اختیار دارند که برای خود آن‌ها بوده و در طول آن نیازی به انجام فعالیت‌های کاری ندارند.

بسیاری از فضانوردان این ایستگاه از این زمان برای استراحت استفاده می‌کنند ولی افرادی مانند کریس هادفیلد (فرمانده سابق ایستگاه بین‌المللی) از این زمان برای تهیه فایل‌های ویدیویی و ارتباط با زمین استفاده می‌کردند. این رویکرد به‌شدت محبوب بود و حال به نظر می‌رسد که آنتون شاکاپلروف (Anton Shkaplerov) جانشین خلف او در این زمینه است.

این فضانورد به‌تازگی در اقدامی جالب به سراغ نشان دادن یکی از تفریح‌های خود در این ایستگاه رفته است. او در تصاویری که از خود منتشر کرده است، سوار بر یک جاروبرقی در محیط جاذبه نزدیک به صفر این ایستگاه شناور بوده است. با روشن کردن جاروبرقی، شاکاپلروف به اطراف حرکت کرده و دستان خود را مانند ابرقهرمانانی که قدرت پرواز دارند، جلوی خود گرفته بود.

نکته جالب این بود که او در حال انجام دادن این کار به موسیقی مشهوری به نام "باور دارم که می‌توانم پرواز کنم" گوش می‌داد. این اقدام او توانست تا شبکه اجتماعی توییتر را به هم بریزد و میلیون‌ها کاربر برای مشاهده هنرنمایی او به این شبکه مراجعه کردند. بر اساس گزارش ناسا، این جاروبرقی برای کنترل و تمیز کردن گردوغبار شناور در این ایستگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد ولی شاکاپلروف به سراغ کاربری جدیدی برای آن رفته است که ممکن است تا ابد در ذهن بشر باقی بماند. شایان‌ذکر است که شاکاپلروف در ماه گذشته برای سومین بار در طول دوره کاری خود به این ایستگاه سفرکرده است.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا