مادران باردار نگران امواج موبایلی نباشند

مطالعات متعددی در مورد رابطه این امواج با سلامت انسان انجام شده است و این نگرانی برای به خصوص مادران باردار وجود داشت که  دوشرکت با تولید و طراحی محصولی بومی موفق به رفع این نگرانی شدند. همچنین پارچه‌های ضدامواج الکترومغناطیس که تولید شکم‌بندهای بارداری را انجام میدهند، موفق به جذب سرمایه‌گذار شدند.

در راستای افزایش سلامت جامعه به‌خصوص مادران باردار و نوزادان، دو شرکت‌ایرانی که پارچه‌های ضد امواج الکترومغناطیس را تولید و تجاری‌سازی کرده‌اند، موفق به جذب سرمایه‌گذار نیز شده‌اند.

مدیرعامل یکی از این شرکتها باشاره به فعالیت و پیشرفت در زمینه  فناوری نانو گفت: «ما در گذشته اقداماتی را جهت سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری نانو انجام دادیم اما این فعالیت‌ها چون به‌صورت پراکنده صورت می‌گرفت، به سرانجام نرسید. درنهایت پس از آشنایی با مجموعه های داخلی ، همکاری منسجمی را آغاز کردیم تا گامی در جهت پیشرفت این فناوری در کشور برداشته باشیم.»
وی با بیان این مطلب که سعی بر این است که فعالیت تجاری مجموعه به‌صورت فراگیر باشد گفت: «تلاش‌های بسیاری برای آغاز یک شیوه جدید صادراتی انجام‌شده و با شرکای تجاری‌مان در کشورهای مختلف مذاکراتی انجام شده است و مایلیم از همین ابتدای همکاری صادراتمان را آغاز کنیم.»

همچنین رضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایرانی فعال در این زمینه در رابطه با روند اخذ تأییدیه‌ها گفت: «روند اطمینان از صحت این محصول در داخل با انجام تست شستشو شروع شد و سپس طی گذراندن ۲ مرحله آزمون کیفی و کمی، آزمایش‌های مربوط به خواص آنتی باکتریال صورت گرفت؛ در مرحله بعدی آزمون جذب امواج انجام شد. این پارچه‌ها موفق به اخذ گواهی نانومقیاس و ثبت اختراع داخلی و خارجی (US PATENT) شدند و نهایتاً در مرکز تحقیقات مخابرات ایران با مدل‌سازی دقیق بدن، آزمون عملکردی آن به انجام رسید. این محصول علاوه بر آنتی باکتریال بودن دارای ثبات بالای شست‌وشو و با انعکاس بیش از ۹۹% امواج مضر سد محکمی در برابر امواج است.»
وی افزود: «مزیت شکم‌بند ضد امواج ایرانی با محصولات مشابه خارجی در این است که محصول ایرانی فاقد نانوذرات نقره هستند و مستقیماً با بدن تماس ندارند؛ همچنین شکم‌بندهای ایرانی امواج الکترومغناطیس را دفع و منعکس می‌کنند؛ درحالی‌که مکانیسم حفاظتی محصولات مشابه خارجی جذب امواج الکترومغناطیس است که این موضوع موجب ایجاد گرما در شکم‌بند می‌شود.»
پارچه‌های ضدامواج الکترومغناطیس تاکنون علاوه بر اخذ تأییدیه از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و وزارت بهداشت و درمان، موفق به کسب دو مدال طلا از جشنواره بین‌المللی اختراعات، گواهی مدال از سازمان مالکیت فکری و معنوی ملل متحد و کسب کاپ و دیپلم افتخار از دانشگاه رومانی شده‌اند.
شکم‌بندهای بارداری ضد امواج را از تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۹۶ به‌صورت انبوه به مادران باردار عرضه می‌شود.