پیوستن تانکرهای هوایی خودران به عملیات آتش‌نشانی

به گزارش سیناپرس به نقل ازایسنا،  "تانکرهای هوایی" بخش مهمی از تجهیزات آتش‌نشانی هستند، اما وابستگی فعلی آنها به خلبانان به شدت توانایی‌های بالقوه آنها را محدود می‌کند.

با هدف گسترش توانایی‌های آتش‌نشانی هوایی، شرکت هواپیماسازی "دِرُن آمریکا" (Drone    America)  واقع در نوادا و شرکت "تراش ایرکرافت" (Thrush Aircraft) درایالت جورجیا، برای ایجاد نخستین تانکر هوایی خودران بدون خلبان در جهان، با یکدیگر همکاری کردند.

آتش سوزی‌های اخیر جنگل‌های کالیفرنیا در نتیجه تغییرات آب وهوایی زنگ خطری برای افزایش آتش‌سوزی بسیاری از مناطق بود. اگرچه تانکرهای هوایی نقش مهمی در مبارزه با این و دیگر انواع‌ آتش سوزی‌های بزرگ در سراسر جهان دارند، اما واقعیت این است که این هواگردها به دلیل اینکه خلبانان در داخل آنها هستند فقط در روز قابل استفاده هستند.

هواپیماهای خودران به تانکرها هوایی اجازه می‌دهند تا  در تمام ساعات روز یا شب به طور خستگی‌ناپذیر عمل کنند.

شرکت"دِرُن امریکا" که متخصص در طراحی و ساخت "هواپیماهای بدون سرنشین"(UAV) است، و شرکت "تراش ایرکرافت" که هواگردهای آتش نشانی مختلفی را تولید می‌کند، با هم در تولید این سیستم آتش‌نشانی خودران هوایی متحد شده‌اند.

هدف ساخت این هواپیمای خودران توانایی رساندن درحدود 3000 لیتر آب و یا مایع اطفاء حریق بر روی آتش است. همچنین پیش‌بینی می‌شود با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز، سنسورها و تجهیزات ارتباطی یکپارچه بتوان نقشه دقیق شدت آتش، سرعت و جهت پخش آن را تعیین کرد.

"پاین هاگز"  (Payne Hughs)رئیس و مدیرعامل شرکت "تراش ایرکرافت" می‌گوید: پیوستن به مبارزه برای کنترل بهتر آتش‌سوزی جنگل‌ها از طریق هوا در هماهنگی کامل با معرفی اخیر ما یعنی هواگرد(G 510Switchback) و قابلیت‌های پیشرفته آن در آتش‌نشانی است. همکاری با شرکت "دِرُن امریکا" در حال حاضر به ما توانایی طراحی آتش‌نشانی هوایی با استفاده از تولید و قابلیت آزمایش پرواز به یک نسل کاملا جدید از هواپیماهای خودران را می‌دهد.

گرچه تمرکز بر آتش‌نشانی اولویت دارد، این دو شرکت همچنین قابلیت هواپیماهای بدون سرنشین را در سایر برنامه‌های کاربردی مهم همانند کمک‌های بشردوستانه، امداد رسانی فوری، حمل و نقل محموله‌ها و گشت دریایی مورد بررسی قرار خواهند داد. برآورد دقیقی درباره اینکه چه زمانی ممکن است شاهد این تانکرهای هوایی خودران باشیم وجود ندارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا