تقدیر از چهار ایرانی به‌عنوان داوران نشریه علمی لنست

وقتی‌که بحث از افتخارآفرینی ایرانیان در جهان به میان می‌آید، بسیاری از ما به یاد المپیادها و رقابت‌های علمی بین‌المللی می‌افتیم. بسیاری از جوانان ما در این رقابت‌ها به افتخارهای بزرگی دست پیدا می‌کنند با این وجود جبهه دیگری  برای افتخارآفرینی وجود دارد که بیشتر ما از آن ناآگاه هستیم.

مسابقات علمی مختلف نیاز به داورانی آگاه و عالم دارد تا بتوانند کار خوب را از کار عالی تفکیک کنند و به همین دلیل نیز وقتی‌که در یک رقابت علمی، داوری از کشور ما حضور دارد، این امر را باید به معنای یک افتخار ملی دانست. نشریه لنست (The Lancet) یکی از مهم‌ترین نشریات علمی جهان به‌حساب می‌آید و در زمینه علوم پزشکی به فعالیت مشغول است.

این نشریه به‌تازگی اقدام به تقدیر از داوران خود کرده است  که در میان آن‌ها نام چهار داور ایرانی نیز به چشم می‌خورد. این چهار نفر، عبدالمحمد کج باف زاده، داود خلیلی، رضا ملک‌زاده و در کمال ناباوری کیونگ مو کیم (Kyung Mo Kim) هستند. البته درباره نام آخر تردید بسیار زیادی وجود دارد و نام یاد شده دقیقا یک نام کره‌ای است و به‌شخصه اعتقاد دارم که نام او به‌اشتباه در میان داوران ایرانی در فهرست تقدیر شدگان درج شده است.

از سوی دیگر افرادی مانند فروغ فرخ یار در این فهرست حضور دارند که از سوی کشور کانادا معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته‌اند. بدون شک مسئولان این فهرست در کار خود اندکی بی‌دقتی کرده‌اند که برای نشریه‌ای مانند لنست بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

در هر حال ایمیل ارسالی به لنست در زمینه رفع ابهام برای نام کره‌ای که به‌عنوان یک ایرانی معرفی شده است، بدون پاسخ باقی مانده  است و در صورت هرگونه پیشرفتی بلافاصله شما دوستان در سیناپرس از آن مطلع خواهید شد.

احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا