انتشار 1000 عنوان مقاله در نشریات معتبر علمی طی 5 سال

دکتر امیر خسروجردی با بیان اینکه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد فعالیت رسمی خود را از سال 1388 آغاز کرده افزود: در حال حاضر این باشگاه 423 عضو معمولی و 12عضو استعدادهای درخشان دارد که از این میان 57 درصد از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات و سایر اعضا از دانشگاه‌ها و مراکز داخل و خارج از کشور هستند.

وی با بیان اینکه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات تا کنون موفق به کسب شش سال پیاپی عنوان باشگاه برتر کشور شده، ادامه داد: همچنین تا کنون 64 نفر از اعضای این باشگاه عناوین و افتخارات چشمگیری نظیر مخترع برتر زن جهان، اختراعات امپلکس آمریکا توسط روزبه صبوری، کسب مدال طلا و نقره مسابقات ژنو سوئیس و مدال طلای مسابقات اختراعات مالزی را به دست آورده اند.
دکتر خسروجردی ادامه داد: اعطای مسئولیت کمیته جذب استعدادهای درخشان و نخبگی استان تهران به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات و انتخاب هشت عضو باشگاه به عنوان اعضای برتر باشگاه‌های سراسر کشور از دیگر دستاوردهای این باشگاه است.
وی خاطرنشان کرد: در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات تا کنون بالغ بر 60 کارگاه پژوهشی نظیر کارگاه‌های مقاله‌نویسی، روش تحقیق، تدوین مقالات آی اس آی و پروپوزال‌های علمی، جستجوی مقالات در اینترنت، داوری مقالات و آموزش نرم‌افزارهای کاربردی برگزار شده است.
دکتر خسروجردی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات، اضافه کرد: برگزاری 12 سمینار، همایش، سخنرانی و هم‌اندیشی مانند همایش‌های موفقیت، برترین‌های طبیعت ایران، معرفی دانشگاه ملبورن استرالیا، نمایشگاه عکس با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه از سال 1390 تا پایان سال 1395 بیش از 1000 عنوان مقاله توسط اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات ارائه شده، خاطرنشان کرد: از میان این مقالات 690 مقاله آی اس آی مقاله آی اس سی و 150 عنوان مقاله همایشی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات 36 طرح در دست اجرا دارد که از آن جمله می‌توان به طرح‌های «جداسازی و استخراج یون کادمیوم»، «بررسی خواص فیزیکی و شیمیایی نانو سیمان» اشاره کرد، همچنین تا کنون 15 طرح نظیر «بررسی تاثیر نانو سیلیس و هیدروکسید آلومینیوم بر خواص حرارتی» را به اتمام رسیده است.
دکتر خسروجردی در تشریح برنامه‌های آتی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات گفت: از آنجا که طرح‌های تحقیقاتی سبب شکل‌گیری و رشد خلاقیت و روحیه تحقیقاتی می‌شود، افزایش تعداد طرح‌ها درون و برون دانشگاهی و ارتقای کیفیت آن‌ها در دستور کار آتی این باشگاه قرار دارد.
وی افزود: کسب درآمد به دلیل اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی و کارگاهی، تجاری‌سازی طرح‌ها و اختراعات اعضای باشگاه که از ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار هستند، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد کارگروه‌های مختلف تخصصی نیز در زمره برنامه‌های آتی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات قرار دارد.
دکتر خسروجردی افزود: افزایش دو برابری عضویت استعدادهای درخشان به جای عضویت معمولی از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا