تولید خودرو بدون آسیب به محیط‌زیست

شرکت ولوو مدعی است که یک گام بزرگ به‌سوی آینده‌ای بهتر برای بشر برداشته است. این شرکت سوئدی که همواره یکی از اخلاق مدارترین شرکت‌های جهان به‌حساب می‌آمده است اعلام کرده است که یکی از مراکز تولید موتور خود در سوئد را به نحوی تغییر داده است که به‌هیچ‌عنوان آلایندگی‌ای برای محیط‌زیست به همراه نخواهد داشت.

بر اساس اعلان رسمی این شرکت از روز یک ژانویه یعنی نزدیک به سه هفته پیش، مرکز تولید موتور ولوو در شهر اسکوود (Skövde) در سوئد، برای امور گرمایش مورد نیاز خود تنها از منابع انرژی تجدید پذیر استفاده خواهد کرد. این شرکت برای این کار با تامین کنندگان محلی به توافق رسیده است و برای کارخانه خود از منابع تجدید پذیری مانند توده‌های زیستی استفاده کرده و انرژی مورد نیاز خود را از مواردی مانند بازیافت زباله‌ها دریافت می‌کند.

این شرکت از سال 2008 این روند را آغاز کرده است و امروزه به‌صورت رسمی اعلام کرده است که کارخانه یاد شده بدون ایجاد حتی یک‌ذره‌ تغییر منفی در اقلیم جهانی به کار خود ادامه می‌دهد. همچنین این شرکت اعلام کرده است که از سال 2016 تا به امروز توانست است تا با ایجاد تغییراتی مفید در ساختار خطوط تولید خود در شهرهایی مانند خنت بلژیک، میزان آلایندگی کربنی را به میزان 40 درصد کاهش بدهد.

این شرکت یکی از پیشگامان پاک‌سازی جهان به‌حساب می‌آید و حتی سال گذشته اعلام کرده است که از سال 2019 به بعد تنها خودروهای هیبریدی، خودروهای برقی هیبریدی و خودروهای تمام الکتریکی را تولید خواهد کرد. با این وجود تولید خودروهای سبز در کارخانه‌هایی که سبز نیستند، راهکاری غیرمفید است و به همین دلیل نیز می‌توان گفت که ولوو مسیر را درست انتخاب کرده است.

منبع: thedrive

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آقا نميشه در كارخونه هاي داخلي رو گل گرفت فقط از اين وللوها وارد كرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا