قوانین هوش مصنوعی تدوين ميشود

هوش مصنوعی یکی از مباحث بسیار پیشرفته در زمینه فناوری است که موجب ایجاد شکافی عمیق بین دانشمندان و متخصصان شده است. گروهی آن را آغازگر نابودی بشر می‌دانند و گروه دوم معتقدند که مسیر آینده بدون هوش مصنوعی بی‌معنی خواهد بود. در این میان شرکت مایکروسافت با بیش از 25 سال سابقه در عرصه هوش مصنوعی، تصمیم به سازمان‌دهی شرایط این فناوری گرفته است.

چرا این قوانین ضروری هستند؟

بر اساس اعلام رسمی مایکروسافت، این شرکت متوجه شده است که نیازی عمیق به قوانین متحد برای هوش مصنوعی وجود دارد. شرکت‌های تولیدکننده هوش مصنوعی باید برای مشکلات احتمالی قابل اجرا توسط هوش مصنوعی خود، مسئولیت‌پذیر باشند. برای مثال اگر یک هوش مصنوعی کنترل کننده یک خودروی خودران در شرایطی ناامن طراحی شده باشد، می‌تواند به آسیب فیزیکی و مالی برای انسان‌ها منتهی گردد.

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر مایکروسافت معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند موجب از بین رفتن کار کارگران شود و به همین دلیل نیز باید قوانین یاد شده به نحوی وضع شوند که بتوانند از مزایای یک کارگر دفاع کرده و تنها او را از معادله حذف نکنند. مایکروسافت ایده‌های خود در این زمینه را در قالب یک کتاب 149 صفحه‌ای به نام آینده محاسبه شده، آماده و عرضه کرده است.

چه کسانی در این پروژه حضور دارند؟

حال مایکروسافت در حال مذاکره با بزرگان این رده است تا بتواند به کمک شرکت‌هایی مانند آلفابت، آمازون، اپل و فیس‌بوک به سراغ ایجاد قوانین متحد و مدون برود. همچنین قرار است تا دانشکده حقوق دانشگاه واشنگتن نیز در نگارش این قوانین به این گروه برجسته کمک کند.

 

منبع: industryweek

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مسیر آینده بدون هوش مصنوعی بی‌معنی خواهد بود. تصمیم به سازمان‌دهی شرایط این فناوری لازم و ضروري است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا