قوانین هوش مصنوعی تدوين ميشود

هوش مصنوعی یکی از مباحث بسیار پیشرفته در زمینه فناوری است که موجب ایجاد شکافی عمیق بین دانشمندان و متخصصان شده است. گروهی آن را آغازگر نابودی بشر می‌دانند و گروه دوم معتقدند که مسیر آینده بدون هوش مصنوعی بی‌معنی خواهد بود. در این میان شرکت مایکروسافت با بیش از 25 سال سابقه در عرصه هوش مصنوعی، تصمیم به سازمان‌دهی شرایط این فناوری گرفته است.

چرا این قوانین ضروری هستند؟

بر اساس اعلام رسمی مایکروسافت، این شرکت متوجه شده است که نیازی عمیق به قوانین متحد برای هوش مصنوعی وجود دارد. شرکت‌های تولیدکننده هوش مصنوعی باید برای مشکلات احتمالی قابل اجرا توسط هوش مصنوعی خود، مسئولیت‌پذیر باشند. برای مثال اگر یک هوش مصنوعی کنترل کننده یک خودروی خودران در شرایطی ناامن طراحی شده باشد، می‌تواند به آسیب فیزیکی و مالی برای انسان‌ها منتهی گردد.