حرکت در دنیای واقعیت مجازی ممکن شد

واقعیت مجازی فناوری بسیار جذابی است ولی هنوز مشکلات فراوانی وجود دارند که مانع از همه‌گیر شدن این فناوری می‌شوند. یکی از این مشکلات را می‌توان عدم امکان تحرک فیزیکی در هنگام استفاده از این فناوری دانست. در بیشتر موارد ما باید پس از به چشم زدن عینک واقعیت مجازی در یک نقطه خاص ایستاده و به تجربه‌ای جدید ولی ساکن بپردازیم.

بااین‌وجود به نظر می‌رسد که دانشمندان موفق به رفع این مشکل شده‌اند و قرار است تا به‌زودی نسل جدیدی از واقعیت مجازی را شاهد باشیم. شرکت Occipital نام یک کمپانی فعال در این زمینه است که راهکاری برای مشکل یاد شده ارائه کرده است. این شرکت که بر روی سخت‌افزار اسکن سه‌بعدی تمرکز دارد، یک مجموعه ویژه از حسگرها را ارائه کرده است که موجب می‌شود علیرغم به چشم داشتن هدست واقعیت مجازی بتوانید محیط اطراف خود را ببینید.

در حال حاضر این فناوری هم با واقعیت مجازی در حال ساخت اپل و هم با هدست‌های محبوب اچ تی سی وایو سازگاری دارد. به این ترتیب نسخه‌ای اسکن شده از محیط اطراف شما برای شما به نمایش درمی‌آید و به همین دلیل نیز می‌توانید با بررسی محیط، به حرکت ادامه بدهید.

البته این نسخه در حال حاضر چندان پیشرفته نیست و جای کار زیادی تا تکامل دارد. بااین‌وجود ایده اصلی پشت عرضه این فناوری، یک موضوع مهم و پیشرفتی بزرگ به‌حساب می‌آید. این شرکت امید فراوانی دارد که بتواند با عملکرد مطلوب خود در نمایشگاه CES، شرکت‌های تولید عینک‌های واقعیت مجازی را به خود جذب کند. به این ترتیب درصورتی‌که این فناوری در عینک‌های واقعیت مجازی مختلف اعمال شود شاهد شروع عصری جدید برای واقعیت مجازی خواهیم بود.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا