کمتر از 200 پرستار توانبخشی در کشور داریم

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر مسعود فلاحی در حاشیه بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیاز به این نیروها در همه بخش ها مشهود است؛ بنابراین لازم است به پذیرش بیشتر دانشجو در رشته پرستاری توانبخشی در تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور توجه شود.

رییس انجمن علمی پرستاری ایران گفت: پرستاری توانبخشی چندسالی است که در کشور مورد توجه قرار گرفته است؛ از سال 1391 رشته کارشناسی ارشد پرستاری توانبخشی مصوب و در تعدادی از دانشگاه ها ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه حیطه وظایف پرستاری توانبخشی مربوط به بیمارانی است که دچار افت عملکرد شده اند، افزود: شرح وظایف پرستاری توانبخشی در بیماری های مختلف و برای هر یک از بیماران متفاوت است.
فلاحی ادامه داد: وظیفه مراقبت از بیماران مربوط به پرستاران است اما اگر این پرستاران به عنوان یک متخصص دوره دیده مشغول به کار شوند، طبیعتا بیماران رضایتمندی بیشتری خواهند داشت.
رییس انجمن علمی پرستاری ایران با اشاره به برگزاری بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، گفت: یکی از رویکردهای مهمی که در این کنگره مورد بررسی قرار می گیرد، موضوع پرستاری توانبخشی است. توانبخشی یکی از خدمات تیمی حوزه پزشکی است و در تمام مراحلی که بیمار تا بهبودی کامل طی می کند، اعضای اصلی تیم پرستاران در خدمت بیمار هستند.
فلاحی افزود: معمولا عملیات توانبخشی بیماران را پرستاران انجام می دهند؛ بنابراین این کنگره فضای مناسبی برای بحث های علمی در زمینه پرستاری توانبخشی است.
وی ادامه داد: 30 مقاله در زمینه پرستاری توانبخشی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که از این تعداد هفت مقاله به صورت سخنرانی و 20 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود. از جمله موضوعات این مقالات توانبخشی قلبی، توانبخشی مغزی، توانبخشی تنفسی، توانبخشی بیماران نخاعی و توانبخشی حس های ویژه است.
رئیس انجمن علمی پرستاری ایران گفت: این کنگره فرصت مناسبی است که دانشجویان رشته پرستاری توانبخشی و افرادی که در این شغل مشغول به کار هستند، اطلاعات خود را به روز کنند.
بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران که امروز با حضور جمعی از متخصصان این رشته در مرکز همایش های رازی گشایش یافت، تا 29 دی ماه ادامه می یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا