نخستین جلسه رسیدگی به شکایات موسسات دانش بنیان برگزارشد

 نخستین جلسه رسیدگی به شکایات موسسات دانش بنیان باحضور نماینده شرکت، نمایندگان دبیرخانه شورای عالی عتف و نمایندگان کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان  امروز ، دوشنبه 25 دیماه در دبیرخانه شورای عالی عتف برگزارگردید.
گفتنی است ، طبق ماده 30 آیین نامه اجرایی قانون حمایت شرکتها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، شرکتها و موسسات دانش بنیان می توانند اعتراض خود را نسبت به عملکرد دستگاههای مجری قانون با ارائه مستندات به دبیرخانه شورا ارسال نمایند. دبیرخانه شورا موظف است ظرف یک ماه نسبت به رسیدگی به اعتراضات واصل شده اقدام نماید.

گفتنی است، مطابق با ماده (7) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و ماده (30) آیین‌نامه اجرایی آن، چنانچه شرکت‌ و مؤسسه دانش‌بنیان شکایتی از سازمان‌ها یا دستگاه‌هایی که موظف به ارائه خدمات و تسهیلات به آنها بودند، داشته باشند، می‌توانند نزد دبیرخانه شورا اعتراض نماید. در راستای اجرای این تکلیف قانونی، در اواخر سال 1395، سامانه دریافت شکایات شرکت‌ها و مؤسسات متقاضی استفاده از مزایای قانون دانش‌بنیان در پرتال دبیرخانه شورا راه‌اندازی شده است.

شرکت‌ها و مؤسسات می‌توانند اعتراض خود را نسبت به فرآیند یا نتیجه ارزیابی و تایید صلاحیت، چگونگی دریافت حمایت‌ها و تسهیلات یا سایر موانع و مشکلات مرتبط با صیانت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در این سامانه ثبت نمایند. علاوه بر این، دفتر امور شرکت‌های دانش‌بنیان در پنجره واحد مجتمع نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان افتتاح شده است. شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به این دفتر، شکایت خود را به صورت حضوری ثبت نموده و فرآیند رسیدگی به آن را پیگیری نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا