کاهش خطرات زیست محیطی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، برنامه محیط زیست سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت در خصوص همکاری‌های وسیع به‌منظور تسریع اقدامات کنترلی و پیشگیرانه برای کاهش خطرات زیست محیطی که منجر به مرگ سالانه 12.6 میلیون انسان می‌شود، با یکدیگر توافق کردند.

این توافقنامه که در نایروبی توسط مقامات ارشد این دو سازمان به امضا رسید، در برگیرنده توافقاتی برای اقدامات مشترک در راستای مقابله با آلودگی هوا، تغییرات آب و هوا، مقاومت میکروبی و همچنین هماهنگی در حوزه مدیریت پسماند و ضایعات شیمیایی، بهبود کیفیت آب و معضل غذا است. یکی از زمینه‌های این همکاری‌ها مدیریت کمپین BreatheLife برای کاهش آلودگی هوا و بهره‌مندی از آثار آن در حوزه‌های مختلف سلامتی است.
این توافق، جامع‌ترین تفاهم‌نامه اقدام مشترک در حوزه محیط زیست و سلامت در طول 15 سال گذشته است و یک قالب کاری سیستماتیک برای تحقیقات مشترک، توسعه ابزارها و خط مشی‌ها، ایجاد ظرفیت‌ها، نظارت بر اهداف توسعه پایدار، همکاری‌های جهانی و منطقه‌ای و پشتیبانی از مجامع زیست محیطی منطقه‌ای فراهم می‌کند.
قراراست این دو سازمان یک برنامه اقدام مشترک تدوین کنند و برای ارزیابی پیشرفت اقدامات و تصمیم‌گیری راجع به نحوه ادامه همکاری‌ها، جلسات سالانه‌ای را در سطح مدیران ارشد برگزار نمایند.