سومین کنفرانس هیدورژن و پیل سوختی فردا برگزار می شود

 دبیر سومین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی به صورت دو سالانه برگزار می شود که میزبانی دوره اول و دوم آن را دانشگاه های علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی عهده دار بودند و سومین دوره کنفرانس نیز با شعار 'توسعه استفاده از انرژی پاک هیدروژن' به میزبانی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی برگزار می شود.

دکتر علی الیاسی از ارسال بیش از 180 مقاله در 6 محور اصلی به دبیرخانه کنفرانس خبر داد و گفت: محورهای اصلی کنفرانس شامل طراحی، ساخت و یکپارچه سازی پیل سوختی، تولید، خالص سازی، ذخیره سازی و توزیع هیدروژن، مدل سازی و شبیه سازی سیستم های هیدروژن و پیل سوختی، کاربردهای هیدروژن و پیل سوختی، ایمنی، مقررات و استانداردسازی هیدروژن و پیل سوختی و موانع، چالش ها و راهبردهای توسعه فناوری پیل های سوختی و هیدروژن در ایران و جهان است.

عضو هیات علمی پژوهشکده فناوری های شیمیایی افزود: هیات داوران تعداد 157 مقاله را برگزیده که 51 عنوان به صورت سخنرانی شفاهی و 106 عنوان در قالب پوستر در روزهای برگزاری کنفرانس ارائه خواهد شد.

به گفته وی مقالات ارسالی متعلق به محققان 69 مرکز دانشگاهی، پژوهشگاهی و موسسات تحقیقاتی دولتی و غیردولتی است و پنج مقاله نیز از خارج کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است.

الیاسی برگزاری 6 کارگاه آموزشی، دو سخنرانی کلیدی با عنوان 'چالش های اصلی در توسعه پیل های سوختی پلیمری' و 'غشاهای معدنی نانوساختار برای تولید هیدروژن مورد استفاده در پیل های سوختی' و یک نشست تخصصی با عنوان موانع، چالش ها و راهبردهای توسعه فناوری هیدروژن و پیل سوختی را از برنامه های جنبی این کنفرانس تخصصی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: معرفی و قدردانی از هفت پایان نامه برگزیده، یک مرکز پژوهشی فعال، یک پژوهشگر برتر و یک استاد پیشکسوت در حوزه تحقیقات هیدروژن و پیل سوختی نیز در مراسم اختتامیه کنفرانس امسال پیش بینی شده است.

دبیر سومین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی (HFCC3) اظهار داشت: امروزه دنیا به این نتیجه رسیده که برای حفظ محیط زیست، استفاده از سوختهای پاک را به عنوان منبع تامین انرژی جایگزین سوخت های فسیلی کند که یکی از شیوه های تولید سوختهای پاک، فناوری های مرتبط با هیدروژن و پیل سوختی است.

وی فعالیت 65 مرکز دانشگاهی و پژوهشی و حتی برخی شرکت های دانش بنیان در زمینه تحقیقات هیدروژن و پیل سوختی را نشانه خوبی از فعالیت های پژوهشی در این حوزه دانست و گفت: آنچه الان در کشور ضرورت دارد تبدیل کردن نتایج این تحقیقات به عمل، ارتقای سطح دانش تخصصی و حمایت مسوولان از این حوزه است تا شاهد تجاری سازی و ترویج این گونه انرژی ها در زندگی مردم باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا