هشدار جعلی حمله موشکی در آمریکا

سیاست‌های دولت آمریکا تحت نظارت دونالد ترامپ، بسیار خصمانه و متوهم است و این موضوع بر کمتر کسی پوشیده است. بااین‌وجود این امر بر روی بسیار از مردم این کشور تاثیر گذاشته و آن‌ها فکر می‌کنند که دشمنی فرضی دائما به دنبال حمله به بنیان بزرگ کشور آن‌ها است زیرا همه به داشتن فردی مانند ترامپ در اوج قدرت حسادت می‌کنند.

در این میان به نظر می‌رسد که حتی سیستم‌های هشدار دهی عمومی نیز فریب این توهم و تئوری توطئه را خورده‌اند. روز شنبه بود که مردم هاوايي در آمریکا با وحشت بسیار زیادی روبرو شدند. مردم این بخش بر روی کانال‌های تلویزیون‌های محلی و تلفن‌های همراه خود، هشداری درباره شلیک یک موشک و برخورد قریب‌الوقوع آن با محل زندگی‌شان را دریافت کردند. در این میان هیچ موشکی به‌سوی این منطقه شلیک نشده بود و مقامات این منطقه، این هشدار را اشتباه و جعلی خواندند.

نکته خنده‌دار این است که در هشدار یاد شده، به‌شدت تاکید بر این امر بود که این هشدار، یک آزمایش و یک امتحان نیست. به همین دلیل نیز مردم به‌شدت وحشت‌زده شده بودند. این هشدار که متن آن در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است شامل پیام زیر بوده است: «تهدید موشک بالستیک در راه هاوایی. سریعا یک سرپناه بیابید، این هشدار تمرینی نیست.» حتی تلویزیون هاوایی نیز هشدارهایی برای این موضوع اعلام کرده و حتی نحوه پناه گرفتن در محیط‌های مختلف را نیز شرح داده بود.

به این ترتیب می‌توان گفت که این هشدار جعلی، کاملا عامدانه بوده است زیرا با نگاهی کوتاه به شرایط می‌توان درک کرد که موضوعی در چنین مقیاسی نمی‌تواند به‌صورت ساده و اتفاقی رخ بدهد. ترامپ یک آمریکای متوهم می‌خواهد و برای این کار، از هیچ تلاشی دست برنمی‌دارد. او می‌خواهد مردم آمریکا فکر کنند که کره شمالی، ایران، سودان، افغانستان، کوبا و چندین و چند کشور دیگر، آماده شلیک موشک‌های اتمی (موشک‌هایی که بسیاری از کشورهای لیست توهم ترامپ ازجمله ایران به آن دسترسی ندارند) به‌سوی خاک آمریکا هستند. به این ترتیب و با ایجاد وحشت از یک دشمن غیرواقعی، حکومت این فرد و سیاست‌های فروش اسلحه به کشورهای حامی تروریست، در امریکا مورد تائید قرار خواهد گرفت.

منبع: Cnet

نگارش: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا