گوگل برنده رقابت شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، گوگل در نمایشگاه CES 2018 حضور پررنگی داشت. اپلیکیشن "دستیارصوتی گوگل" در حال گرفتن جایگاه اپلیکیشن "الکسا" شرکت آمازون است که قطعا بزرگترین رقیب دستیار صوتی گوگل محسوب می‌شود. دستیار گوگل با دستگاه‌های بهتری سازگار است و قابلیت‌های گسترده تری دارد و همچنین این شرکت در غرفه خود در CES با دونات از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کرد.

گوگل با آوردن اپلیکیشن دستیار صوتی خود به نمایشگرهای هوشمند، مشخصا  "دستیار تصویری "اکو شو"( Echo Show) شرکت آمازون را نیز هدف گرفته است.

دستیار گوگل با محصولات بهتری همچون نمایشگر هوشمند 8 و 10 اینچی "لنوو" که کیفیت بهتر و قابلیت‌های بیشتری را درمقایسه با اولین نمایشگرهوشمند آمازون دارد، سازگار است.

اضافه شدن نمایشگر به دستیار گوگل جایی است که تفاوت قابلیت‌های الکسا و دستیار گوگل معلوم می‌شود چرا که دستیار گوگل امکاناتی همچون "جی‌میل"، "تقویم" و "نقشه‌های گوگل" را در اختیار کاربر میگذارد که الکسا آنها را ندارد.

ورود دستیار صوتی گوگل به خودروها کمی پیچیده تر است چون باید به نرم افزار"اندروید اتو" (Android Auto) متصل شود. البته پیش از این این افزار قابلیت تشخیص صدا را داشته است. این دستیار صدا این قابلیت را به راننده می‌دهد تا هنگامیکه روی صندلی خودرو خود نشسته است بتواند خانه هوشمند خود را نیز کنترل کند.

همچنین دسترسی به "یوتیوب" و برنامه‌های دیگر نیز امکان‌پذیر است. البته آمازون نیز از گوگل عقب نمانده و در حال انجام اقدامات مشابه است. به عنوان مثال: شرکت تویوتا اعلام کرد که الکسا، ناوگان خودروی جدید این شرکت را پشتیبانی می‌کند. شرکت‌های فورد و هیوندا نیز اهدافی مشابه را اعلام داده اند.

در نهایت، با استفاده از نرم‌افزار"اندروید اتو" نمایشگری وجود دارد تا برای درخواست‌های کلامی کاربر، پاسخ‌های بصری اضافه و ایجاد کند. شرکت آمازون ساکت ننشسته و قرار است الکسا به "ویندوز" راه پیدا کند که خبر خوشی برای مشتریان است اما نه برای "کورتانا"(Cortana) دستیار صدای ماکروسافت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا