نخستین سکوی تعاملی بومی راه اندازی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، علیرضا یاری مجری طرح جویشگر بومی دراین باره گفت: سامانه­ «نوآوید» به آدرس  www.noavid.ir به عنوان اولین سکوی تعاملی بومی است که برای حل چالش­های نوآوری در کسب وکارها با همکاری دانشگاه تهران راه اندازی شده و هم اکنون در اولین گام، ۶ مورد از چالش‌های نوآوری شرکت­های حوزه محتوا و جویشگرهای بومی روی این سامانه قرار گرفته است.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه کلیه متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و غیردانشگاهی از سراسر کشور می توانند برای حل نوآوری در کسب و کارهای نوپا با هم به رقابت پرداخته و از پاداش های مالی در نظر گرفته شده برای حل چالش ها بهره مند شوند.

یاری خاطرنشان کرد: در این راستا برای توانمندسازی کسب وکار شرکت­های فعال در حوزه محتوا و خدمات بومی در کشور، مرحله نخست فراخوان ثبت نام و شرکت در «رویداد چالش نوآوری در جویشگرهای بومی» شروع شده که این فراخوان در سامانه­ «نوآوید» انتشار یافته است.

وی گفت: هدف از برگزاری مسابقات چالش نوآوری از یک طرف حمایت غیرمستقیم از شرکتهای فعال در این حوزه جهت افزایش نوآوری در خدمات جویشگرها مبتنی بر نیازها و ذائقه جامعه کاربران ایرانی است و از طرف دیگر افزایش نقش و مشارکت مردمی و نیز بهره گیری از دانش و توانمندیهای متخصصان در دانشگاه های سراسر کشور برای حل چالش های جویشگرها خواهد بود.

مجری طرح جویشگر بومی افزود: برگزاری این مسابقات مبتنی بر دو رویکرد نوآوری باز و جمع سپاری است. برای این منظور تلاش شده مسائل کلی و مبهم شرکتهای فعال در طرح جویشگر بومی به ۵ دسته خرده چالش تفکیک شود. این خرده چالش ها عبارتند از چالش­های پژوهشی، ایده ­پردازی، توسعه محصول، دولتی و استارتاپی.

یاری توضیح داد: هر شرکتی که در حوزه محتوا و خدمات بومی در کشور در حال فعالیت باشد می تواند با ارسال درخواست خود بر روی سامانه نوآوید و معرفی چالش های نوآوری در محصولات وکسب وکارش از حمایت های لازم برخوردار شود.

وی افزود: برگزاری این مسابقات را رویکرد نوینی برای افزایش مشارکت مردمی در توسعه نوآوری و تجاری سازی در کسب و کارها بویژه جویشگرهای بومی دانسته و با دعوت از کلیه اساتید و دانشجویان سراسر کشور خواستار افزایش نقش آفرینی هر چه بیشتر مردم در توسعه و گسترش خدمات بومی در کشور شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا