پیشرفت طرح پیاده‌سازی نرم‌افزار GIS دینامیک

محمدباقر جوینی مدیرعامل شرکت نگارپردازان البرز در رابطه با توسعه نرم‌افزار GIS دینامیک گفت: این نرم‌افزار قادر خواهد بود تجزیه‌وتحلیل و مدیریت داده‌های مکانی را مدیریت کند.
وی در رابطه با مشخصات فنی این طرح گفت: پیچیدگی، تنوع و حجم انبوه اطلاعات جغرافیایی از یک‌سو و توانایی‌های رایانه در عرصه اطلاعات از سوی دیگر، فلسفه وجودی سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) را تبیین می‌کند. علاوه‌بر دسترسی صحیح و سریع به داده‌های موردنیاز در یک حجم وسیع، امکان ارائه و به تصویر کشیدن اطلاعات مکانی و موضوعی در قالب نقشه، جدول و نمودار، ویرایش و به هنگام نمودن داده‌ها و نیز امکان استفاده از داده‌های موجود در جهت اهداف مختلف و براساس نیازهای گوناگون کاربران فراهم می‌شود.
جوینی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مزیت برنامه‌های GIS سادگی توزیع این برنامه‌ها بین کاربران است، تصریح کرد: این برنامه‌ها نیاز به نصب روی سیستم کاربران را ندارد، به‌علاوه می‌توان به‌راحتی کنترل نسخه را انجام داد. به‌عبارت‌دیگر، تمام افراد می‌توانند از آخرین نسخه موجود روی سرور استفاده کنند.
وی ادامه داد: بروز اختلال در اینترنت ایران، معمولاً موجب اختلال و عدم‌دسترسی یا کندی دسترسی به سایت‌هایی که روی سرورهای خارجی میزبانی می‌شوند، خواهد شد که ممکن است کاربران هاستینگ خارج از کشور با آن روبرو شده باشند. ازاین‌رو، دسترسی به سرور داخل ایران به دلیل استفاده از بستر داخلی تا حد زیادی، دسترسی دائمی را برای کاربران ایرانی فراهم می‌آورد.
جوینی عنوان کرد: برای طراحی و توسعه این نرم‌افزار باید یک نقشه آفلاین ایجاد شود که بتوان آن را در برنامه مشاهده کرده و سپس اطلاعات جغرافیایی روی نقشه نمایش داده شود. این بدین معنی است که باید مجموعه حرکات متحرک در پایگاه داده ذخیره شود و بتوان با انتخاب متحرک مسیر حرکت آن را روی نقشه ظاهر کرد، سپس اطلاعات جغرافیایی را از نرم‌افزار گرفته و در پایگاه داده ذخیره کرد. بدین معنی که کاربر در مراجعه بعدی بتواند مکان‌های متحرک را مشاهده کند.
وی در رابطه با بازار مصرف این محصول گفت: باتوجه به رشد سخت‌افزاری دستگاه‌های مبتنی‌بر GIS، نیروهای نظامی و انتظامی و سازمان راهداری و کلیه نهادهایی که به هر نحو با خواندن نقشه و Tracking المان‌های زمینی و مواردی از این دست مواجه هستند از مشتریان بالقوه این نرم‌افزار خواهند بود. همچنین با کمک این نرم‌افزار هنگام بروز خرابی و یا سانحه در شبکه زمینی، مدیریت سوانح و خرابی در حداقل زمان ممکن فراهم خواهد شد.
جوینی افزود: با توجه به اینکه اپلیکیشن برنامه را خودمان نوشتیم و به دلیل بحث امنیت در انتخابات با توجه به اینکه در این نرم‌افزار امکان مانیتورینگ داده‌ها وجود داشت، در وزارت کشور و ریاست جمهوری در زمان انتخابات از این پروژه استفاده شد و پروژه موفقی بود.
وی در رابطه با روند دریافت تسهیلات از صندوق حمایت از صنایع الکترونیک گفت: تسهیلات صحا به شرکت کمک کرد تا فازهایی از پروژه را تکمیل کنیم و این مبلغ به حرکت رو به جلوی شرکت تا حدی کمک کرده و باعث پیشرفت پروژه موردنظر شد؛ اما اگر بوروکراسی حاکم بر صحا تعدیل شود، به روند کار شرکت‌ها سرعت بخشیده و رسالت صندوق به‌خوبی انجام می‌گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا