مایکروسافت به دنبال انقلاب در علوم پزشکی

بسیاری از ما سالانه با بیماری‌های متعددی روبرو می‌شویم و بزرگ‌ترین چالش در راستای مبارزه با این بیماری‌ها، شناسایی صحیح آن‌ها است. در بسیاری از موارد شناسایی نادرست بیماری تبعات بسیار سنگینی برای بیمار و حتی پزشک به همراه داشته است و به همین دلیل نیز بار دیگر متخصصان فناوری اطلاعات دست‌به‌کار شده و به دنبال ایجاد راهکاری برای حل این مشکل رفته‌اند.

ماجرا ازاین‌قرار است که شرکت مایکروسافت قصد دارد تا مشکل تشخیص بیماری را به یک امر بسیار ساده بدل ساخته و در حقیقت از یک ساختار پیچیده انسانی به یک مسئله قابل‌حل داده محور بدل سازد. البته این کار به‌سادگی انجام نخواهد شد بلکه این غول سیلیکون ولی قصد دارد تا این کار را با کمک فناوری هوش مصنوعی انجام بدهد.

این روش قرار است در فاز نخست به کمک صفحه گسترده ایجادشده از اطلاعات بدنی و رفتارهای روزانه شما شروع به کار کند و درنهایت مایکروسافت می‌خواهد آن را به یک پایگاه داده‌های عظیم تبدیل کند. این پایگاه داده‌ها تمامی اطلاعات مربوط به سیستم ایمنی بدن انسان را در خود جای خواهد داد. به این ترتیب هرگاه که سیستم ایمنی بدن شما نسبت به یک موضوع خاص عکس‌العمل نشان می‌دهد، دیگر نیازی نیست که پزشکان دشواری فراوانی را برای تشخیص بیماری تحمل کنند.

سیستم هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند با بررسی این پایگاه داده‌های عظیم و تحلیل نشانه‌های بیماری و تطبیق آن‌ها با بازخورد سیستم ایمنی بدن در این پایگاه داده‌ها، بیماری را تشخیص بدهد. مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت درباره این پروژه می‌گوید: «سیستم ایمنی بدن شما پیش‌ازاین که به پزشک مراجعه کنید، می‌داند که باید چه‌کاری را انجام بدهید.» این جمله ساده به‌خودی‌خود کارایی این سیستم را نشان می‌دهد و به کمک آن تنها می‌توان با کمک اعمال درمان مناسب، به تسریع روند بهبود کمک کرد.

منبع: Gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا