انجام پیش آگاهی، تشخیص و درمان با استفاده از ژنوم فرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر محمدعلی صارمی روز شنبه در کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران با اشاره به رویکرد کنگره به موضوع سرطان و پزشکی شخصی و روش های درمانی جدید، گفت: به دلیل اهمیت بیماری سرطان، موضوع کنگره امسال به آن اختصاص پیدا کرده است و در روزهای آتی در کارگاه ها و سخنرانی ها با محوریت آن به تبادل اطلاعات میان پزشکان و اساتید کشورهای مختلف خواهیم پرداخت.
دبیر دومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی از اولین جشنواره ملی اختراعات و ابداعات حوزه سلامت در این کنگره خبر داد و گفت: دستاوردها و روش های نوین پزشکی در حوزه درمان سرطان و نشست سیاستگذاری خبرگان حوزه پزشکی شخصی و بانک داده ها، در این کنگره بررسی و برگزار خواهد شد.
وی همچنین در جمع خبرنگاران از همزمانی رونمایی اولین نسخه ژنوم مرجع ایرانی (ژمیران) در پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با دومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی خبر داد و گفت: پزشکی شخصی یک علم نوین است است و ما در ایران برای پیاده سازی آن اول راه هستیم و با استفاده از ژنوم هر فرد در تلاش هستیم در حوزه های بیماری مختلف به تشخیص و درمان صحیح برسیم.
صارمی اظهار کرد: بیش از 900 مقاله توسط محققان برای کنگره ارسال شده است که حدود 400 مقاله با موضوع سرطان پذیرفته شد و دلیل رد شدن اکثریت مقاله ها عدم همخوانی با موضوع سرطان بود و در واقع اکثریت مقالات در حوزه های علمی قابل دفاع بودند.
کنگره از 23 تا 25 دی ماه سال جاری با میزبانی دانشگاه بقیه الله و سایر دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود و در ان میهمانانی از کشورهای آمریکا، بلژیک فرانسه و سوئد حضور دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا