طراحی و ساخت سطح شیب‌دار هوشمند آزمایشگاه فیزیک

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،افراسیابی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس در رابطه با محصول ساخته‌شده توسط این شرکت گفت: محصولی که در قالب اختراع ثبت‌شده، سطح شیب‌دار هوشمند آزمایشگاه فیزیک است که قابل‌استفاده در مدارس و دانشگاه‌ها است.

وی در رابطه با کاربرد سطح شیب‌دار گفت: محصول تولیدی شرکت ما یک نوع وسیله آزمایشگاهی برای کمک به آموزش اندازه‌گیری ضریب اصطکاک و بررسی نیروها در سطوح شیب‌دار (آزمایشگاه فیزیک مکانیک) است.

وی با بیان این که با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) موفق به تولید این محصول شدیم، تصریح کرد: این محصول یک سطح شیب‌دار با زاویه مشخص، دقیق و قابل‌تنظیم ارائه می‌دهد که کاربر می‌تواند با واردکردن عدد دلخواه به‌عنوان زاویه شیب، سطح موردنیاز جهت انجام آزمایش را انتخاب کرده و دستگاه به‌صورت کاملاً رباتیک سطحی با آن شیب را ارائه می‌دهد. به‌بیان‌دیگر، نیازی نیست با کمک فرمول‌ها و اعداد و ارقام، شیب موردنظر را پیدا کنیم بلکه دستگاه با دریافت کردن عدد زاویه شیب، سطح موردنیاز جهت انجام آزمایش را به‌صورت هوشمند به کاربر ارائه می‌دهد.

افراسیابی با اشاره به این موضوع که این دستگاه همچنین قابلیت محاسبات نسبت‌های مثلثاتی را به‌صورت دقیق دارا است و هم‌زمان با تغییر شیب، بر روی نمایشگر خود نشان می‌دهد، ادامه داد: از مزایای این محصول می‌توان به‌دقت بالای شیب ارائه‌شده، تنظیم شیب به‌صورت رباتیک، نمایش شیب و محاسبات مثلثاتی بر روی نمایشگر، امکان اتصال به رایانه و انتقال داده‌ها اشاره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا