600 میلیون جوان هندی جهان را تغییر می دهند

در سال 2020، هند بزرگترین جمعیت نیروی کار جهان را به خود اختصاص خواهد داد. متوسط سن شهروندان هند در 2020 میلادی 29 سال خواهد بود (درحالیکه این میزان در چین 37 سال خواهد بود).

شکاف گسترده ای بین فرصت های شغلی موجود و تعداد کارجویان در هند وجود دارد. در بین کارجویان، هزاران دانشجو و فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی، بویژه رشته های مهندسی و دارندگان مدرک MBA دیده می شود.

به عنوان مثال، در سال 2016، بیش از 19 هزار هندی برای 114 شغل در یک اداره درخواست دادند؛ 1.5 میلیون نفر برای تصدی 1500 فرصت شغلی در یک بانک ثبت نام کردند؛ و بیش از 9 میلیون نفر در آزمون استخدامی راه آهن این کشور برای 100 هزار شغل شرکت کردند.

این مسأله با پیامدهای منفی همراه است. در سال 2016، مایکروسافت با انجام یک نظرسنجی جهانی نشان داد که از هر 3 نفر، یک نفر طی یکسال گذشته در معرض کلاهبرداری تکنولوژیکی – آلوده کردن مرورگرهای وب از طریق پیام های پاپ آپ یا خرید نرم افزارهای جعلی – قرار گرفته است.

شهروندان آمریکایی در این کلاهبرداری ها سالانه 1.5میلیارد دلار متضرر می شوند و حدود 86 درصد این کلاهبرداری ها از هند نشأت می گیرد.

اما یکی از مشکلات کارجویان هندی، نداشتن مهارت لازم است. تنها 2.3 درصد نیروهای کار در هند از مهارت های تخصصی لازم برخوردار هستند، درحالیکه این آمار در کره جنوبی 96 درصد است.

جهان و 600 میلیون جوان هندی

سینگجا پونام (Snigdha Poonam) ژورنالیست اهل دهلی و نویسنده کتاب "چگونه جوانان هندی درحال تغییر دادن جهان هستند" (How Young Indians Are Changing the World) معتقد است: مهم نیست که این جوانان چقدر فقیر باشند؛ آنها فقط به این فکر می کنند که چرا جهان نباید با قوانین آنها اداره شود؟

پونام افزود: جوانان هندی، جهان را به گونه ای که حتی تصور آن را نمی کنید، تغییر خواهند داد. برای ایجاد میلیون ها شغل تولیدی و اثرگذاری در اقتصاد جهانی، هند به احداث 1000 دانشگاه طی 10 سال آینده نیاز داریم.

کشورهای درحال توسعه با درصد جمعیت جوان بالا، می توانند از طریق سرمایه گذاری در حوزه آموزش، بهداشت و سلامت، شاهد رونق اقتصادی و بهبود شرایط اجتماعی جامعه خود باشند.

 

گزارش: معصومه سوهانی

منابع: bloomberg /  weforum / guardian

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا