ساخت نخستین کتابخوان الکترونیکی ضدآب

سیناپرس: امروزه فرمت الکترونیکی کتاب، هواداران زیادی در سراسر دنیا یافته است. با وجود اینکه این فرمت ها را می توان بر روی دستگاه های مختلفی همچون تلفن هوشمند و یا تبلت هم خواند، اما دستگاه های کتابخوان الکترونیکی (e-reader) همچنان طرفداران زیادی دارد. اصلی ترین دلیل این استقبال به علت فناوری جوهر الکترونیکی (e-ink) موجود در این دستگاه ها است که موجب شباهت ظاهر صفحه روی این دستگاه ها با صفحات واقعی کتاب می شود.

با این که تاکنون چندین مدل تلفن هوشمند نظیر «اکسپریا زد 2 سونی» و یا «گلکسی 5 اس سامسونگ» دارای خاصیت ضد آب هستند، اما کتابخوان های الکترونیکی تاکنون از این مزیت بی بهره بوده اند.

مایکل تامبلین، مدیر شرکت کوبو می گوید: «وقتی از مشتریانمان می پرسیدیم که چه چیزی آنها را از خواندن بیشتر کتاب بر روی این دستگاه ها باز می دارد، پاسخ می دادند که دوست دارند در حمام، کنار استخر و یا ساحل هم مطالعه کنند، ولی نگران خرابی کتابخوان دیجیتال خود در این محیط ها هستند. شرکت به این نتیجه رسید که 60 درصد از مشتریان مورد نظرسنجی قرار گرفته اعلام داشتند که دوست دارد در محیط های مرطوب بدون نگرانی کتاب بخوانند».

همین بود که شرکت کوبو را به طراحی نخستین کتابخوان الکترونیکی خود با نام Aura H2O سوق داد. این دستگاه می تواند به مدت سی دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد، البته به شرطی که پورت های آن بسته باشند.

این کتابخوان مجهز به پردازنده یک گیگاهرتزی و حافظه داخلی 4 گیگابایتی است که می توان آن را تا 32 گیگابایت نیز افزایش داد. همچنین این دستگاه با وضوح تصویر 265 dpi بالاترین وضوح تصویر در میان همه کتابخوان های دیجیتالی موجود در بازار را به خود اختصاص داده است.

این کتابخوان الکترونیکی ضدآب قرار است از اول اکتبر (9 مهرماه 93) با قیمت حدود 180 دلار به بازار عرضه شود.

gizmag :منبع 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا