نشست چاره اندیشی کارآفرینان بخش خصوصی با مجلس و دولت

به گزارش روابط عمومی کانون کارآفرینان توسعه گرا، در این نشست یک روزه که با حضور بیش از 200 کارآفرین و فعال مهم اقتصادی کشور برگزار شد، دکتر غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، دکتر سعید اوحدی، مشاور معاون اول رئیس جمهوری، مهندس سید محمد صدر هاشمی نژاد، رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا، دکتر حسین سلطانی نیا دبیرکل و نايب رييس کانون کارآفرینان توسعه گرا، مهندس محمد عطاردیان، عضو شورای عالی کانون کارآفرینان توسعه گرا و رییس کانون عالی کارفرمایان کشور، دکتر مصطفوی، از مدیران سازمان برنامه و بودجه، دکتر گلابتونچی، دبیرکل سندیکای شرکت های ساختمانی ایران، مهندس نادر عطایی رئیس هیات مدیره کانون کارآفرینان توسعه گرا، مهندس علیرضا محمدی دانیالی عضو هیات مدیره کانون کارآفرینان توسعه گرا، ناصر معدلی عضو شورای عالی سندیکای شرکت های ساختمانی، محمد حسن کرمانی عضو شورای کانون کارآفرینان توسعه گرا و و مهندس دادمان عضو هیات مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی، و کارآفرینان بخش خصوصی حضور داشتند.

در این نشست چاره اندیشی مهمترین مسائل مربوط به توسعه نیافتگی اقتصاد کشور و چالش های پیش رو  در دو پنل تخصصی، مدیران و کارآفرینان بخش خصوصی و پنل دوم با موضوع نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

نداشتن سهم مناسب از بازار کشورهای همسایه به دلیل بی توجهی به بخش خصوصی است

دبیرکل کانون کارآفرینان توسعه گرا با اشاره به اینکه سهم ایران از واردات 15 کشورهای همسایه فقط  14.5 میلیارد دلار است یادآور شد: این در حالی است که سهم این کشورها  بیش از 1300 میلیارد دلار واردات دارند.

دکتر حسین سلطانی نیا دبیرکل و نایب رییس کانون کارآفرینان توسعه گرا با بیان این نکته که سهم کشور ترکیه از واردات کالای تنها سه کشور همسایه ما بیش از سهم ایران از همه کشورهای همسایه است خاطر نشان کرد: سهم اقتصاد ایران نیز  از توسعه ناخالصی داخلی با  احتساب نفت 481 میلیارد دلار در چهار سال گذشته بوده است  و این در حالی است  که اقتصاد ترکیه در چهار سال گذشته تولید ناخالص داخلی 781 میلیارد دلار ی را تجربه کرده است.

وی افزود: این تجربه تلخ براین معناست که اقتصاد ایران نه تنها امکان اول شدن در منطقه را ندارد، بلکه با اقتصاد بدون نفت تنها یک چهارم اقتصاد ترکیه هستیم و این یک معضل برای اقتصاد ماست.

دبیرکل کانون کارآفرینان توسعه گرا با تاکید بر اینکه کانون به دنبال تحقق منشور بخش خصوصی برای نجات اقتصاد کشور است، خاطر نشان کرد: تحقق اقتصادی کشور با محوریت بخش خصوصی در راستای تآمین منافع ملی حاصل می شود.

وی از ارسال بسته انتظارات بخش خصوصی به مقام معظم رهبری سران سه قوه خبرداد و اعلام کرد: انتظارات بخش خصوصی این است که به انتظارات و پیشنهادات بخش خصوصی توجه گردد و آن چیزی که که بسیاری از فعالان و دلسوزان بخش خصوصی در کانون کارآفرینان توسعه گرا با هم هم صدا شده اند تا راه توسعه کشور را از این طریق هموار نمایند.

نسخه شفابخش اقتصاد ایران توجه به اقتصاد بازار آزاد (رقابتی) است

مهندس سید محمد صدر هاشمی نژاد، رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا با تاکید براینکه نسخه شفابخش اقتصاد کشور توجه به اقصاد آزاد و رقابتی یا همان اقتصاد مقاومتی است، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی اقتصاد کشور توسعه نیافتگی است.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات توسعه نیافتگی کشور گفت: اقتصاد کشورمان بدون احتساب نفت تنها یک چهارم اقتصاد ترکیه است و این برای کشوری که می خواهد اقتصاد اول منطقه باشد یک فاجعه است.

هاشمی نژاد، نسخه اقتصاد اجتماعی را پروژه شکست خورده در همه جای دنیا از جمله چین و شوروی سابق عنوان کرد و  گفت: کشوری مثل روسیه زمانی در مسیر اقتصاد توسعه یافته قرار گرفت که از نگاه سوسیالیستی فاصله گرفت و به اقتصاد بازار آزاد روی آورد.

رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا با اشاره به اینکه دولت درک درست و اطلاعات صحیحی از بخش خصوصی ندارد یادآور شد: مسیر توسعه کشور از محافل دولتی بیرون نمی آید و همه بحث هایی که در این محافل صورت می گیرد بی فایده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا