فناوری های جدید را باید وارد حوزه دفاعی کنیم

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،سورنا ستاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تولید، بهینه سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش و کارخانه فتح نزاجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حرکتی که در نیروی زمینی ارتش در حوزه تولید، بهینه سازی و نوسازی آغاز شده بسیار ارزشمند است.
وی تصریح کرد: بحث بهینه‌سازی و نوسازی ادوات قدیمی زمانی معنی پیدا می‌کند که بتوانیم فناوری های جدید را وارد این تجهیزات کنیم، این اتفاقی است که در تمام ارتش‌های جهان انجام می‌شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: نمونه این موضوع جنگنده «بی – 52» است که با گذشت نزدیک به 60 سال هنوز هم با اعمال تغییرات و ورود فناوری های جدید در صحنه نبرد حضور دارد.
ستاری با بیان اینکه در سایر حوزه‌ها هم این مهم رخ داده، گفت: آنچه که ارزش یک سلاح دفاعی را مشخص می‌کند فناوری های به کار رفته در آن است، این حرکت که در نیروی زمینی ارتش به وجود آمده آغاز خوبی است و در آینده حتما اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه‌ای برای ارتباط بیشتر بین نیروی زمینی ارتش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد، افزود: موضوع جلسات آینده بر همین اساس خواهد بود تا بتوانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دفاع بهره ببریم.
ستاری خاطر نشان کرد: باید نگاه‌های جدیدی به وجود آوریم که فناوری «آی سی تی» – ICT – مسیری را به وجود آورده تا به بسیاری از خدمات، تجهیزات و شرکت‌ها برای همکاری مشترک دست پیدا کنیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این برنامه از نمایشگاه دائمی دستاوردهای تولید قطعات در کارخانجات نصر (شهید مجتبی ذوالفقار نسب) و پژوهشکده صنعتی این مرکز از جمله گروه رزمی و شنی‌دار، گروه خودرویی و چرخ‌دار، گروه الکترونیک و اپتیک و گروه سلاح سبک و سنگین، خط سازی و اورهال نفربر بی ام پی 1، تانک چیفتن، تانک اسکورپیون، خط بازسازی و اورهال تریلر شهید سید مهدی جودی ثانی، گروه بهینه سازی و نوسازی ماشین آلات مهندسی شهید محمد مرادی بازدید کرد.
در این بازدید امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانش فرمانده نیروی زمینی ارتش و شماری از فرماندهان عالی‌رتبه و مسئولان نزاجا نیز حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا