ارزان ترین جراحی صرع در ایران انجام می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،دکتر جعفر محوری صبح پنجشنبه در نشست خبری چهاردهمین کنگره بین المللی صرع که قرار است از ۴ تا ۶ بهمن ۹۶ در اصفهان برگزار شود، اظهار داشت: در این کنگره از ایرانی های مقیم آمریکا و هچنین اساتید مجرب رشته صرع دعوت شده است که آخرین دستاوردها در زمینه تشخیص، جراحی و درمان صرع در دنیا را ارائه کنند.همچنین در این کنگره دستاوردهای ایران در زمینه درمان صرع نیز ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ مراکز جراحی صرع در ایران راه اندازی شده است، افزود: ۷۰ تا ۸۰ درصد درمان صرع با دارو انجام می‌شود.

محوری با عنوان این مطلب که ۷۰ درصد مبتلایان به صرع با یک یا دو قلم دارو کنترل می شوند، ادامه داد: صرع جزو بیماری های درمان پذیر است.

دبیرعلمی کنگره صرع با بیان اینکه ۳۰ درصد موارد ابتلا با صرع به دارو جواب نمی دهد، افزود: صرع مقاوم به درمان دارویی باید با سایر روش های تشخیصی کنترل و درمان شود.

وی با اعلام اینکه ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به صرع در کشور مقاوم به درمان دارویی هستند بین یک سوم تا یک چهارم این افراد با نیاز به جراحی دارند.

محوری به هزینه های جراحی صرع در جهان اشاره کرد و گفت: در کانادا جراحی صرع با ۱۰۰ هزار دلار، در آمریکا ۱۵۰ هزار دلار، در انگلستان ۵۰ هزار پوند، در آلمان ۵۰ هزار یورو در مجموع هزینه جراحی صرع در دنیا بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود در حالی که در ایران با ۲ میلیون تومان در مراکز دولتی جراحی صرع انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در واقع ارزانترین هزینه جراحی صرع در ایران انجام می‌شود.

به گفته دبیرعلمی کنگره صرع یک بیمار مبتلا به صرع در طول ۲۰ تا ۳۰ سال بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای کشور هزینه دارویی دارد در حالی که اگر مراکز جراحی صرع در کشور توسعه یابد می توان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان صرفه جویی در هزینه ها داشت.

وی افزود: هزینه راه اندازی یک مرکز جامع درمان صرع بین ۲ تا ۶ میلیارد هزینه دارد.

محوری اظهار داشت: جراحی صرع بین ۷۰ تا ۸۰ درصد موفقیت آمیز است و بعد از دو سال می توان داروهای این افراد را کاهش داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا