باوجود منابع محدود، باید بهترین نتیجه را بگیریم

مگان جنتیلینی (Meghan Gentilini) محقق جوان حوزه واکسن سرطان است. وی در گفتگو با Scientific Minds، از دوران تحصیل، تغییر رشته و فعالیت در حوزه بیوتکنولوژی می گوید.

از دوران تحصیل خود بگوئید

از دوران کودکی و نوجوانی علاقه مند طبیعت و حیوانات بودم و دوست داشتم دامپزشک شوم. کتاب های مورد علاقه من در مورد حیوانات اهلی و وحشی و دانشنامه های زیست محیطی بود. اوقات فراغت تابستان را در منطقه اسکوشیا نوا (Nova Scotia) در کانادا می گذراندم؛ محیطی کوهستانی با گونه های متنوع گیاهی و جانوری.

در دوره دبیرستان از طریق برگزاری سمینار و کارگاه های آموزشی توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه کرنل (آمریکا)، با زیست شناسی سلولی، ژنتیک، زیست شناسی سرطان آشنا شدم.

همزمان در دوره ویژه ای شرکت کردم که نیازمند کار کلاسی و حضور در یک محیط حرفه ای (خارج از مدرسه) بود. در طی این دوره، تجربه های خوبی در زمینه علوم گیاهی، پایداری اکوسیستم، تکامل، کشاورزی در مرکز پزشکی دانشگاه کرنل کسب کردم.

تحصیلات آکادمیک خود را در چه رشته ای ادامه دادید؟

رشته زیست شناسی را از آن جهت انتخاب کردم که معتقد بود پایه مناسبی برای ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی است. پس از اخذ مدرک کارشناسی در یک کلینیک دامپزشکی مشغول کار شدم، اما متوجه شدم که چندان به مباحث پزشکی علاقه ندارم.

مسیر شغلی تان را تغییر دادید؟

بله؛ از دوران کودکی و نوجوانی علاقه مند شغل دامپزشکی بودم، اما زمانی که به صورت حرفه ای وارد این حوزه شدم، دریافتم که علاقه مندی ام در حوزه دیگری است. به همین دلیل شغل ام را عوض کردم و در یک آزمایشگاه تحقیقاتی مشغول کار شدم.

تجربه کمی در تحقیقات بیوتکنولوژی داشتم و شروع کار برایم دشوار بود. بعد از مدتی متوجه شدم که کار در این حوزه بدون داشتن تحصیلات مرتبط، امکانپذیر نیست. در نهایت با مشورت اساتید، کارشناسی ارشد حرفه ای در بیوتکنولوژی (Professional Science Masters in Biotechnology) را در دانشگاه فلوریدای جنوبی انتخاب کردم.

مدرک PSM، افراد را برای کار در بخش صنعت آماده می کند. موقعیت های شغلی صنعتی در بخش بیوتکنولوژی تنها به آشنا بودن با روش ها و قانون های علمی نیاز ندارد، بلکه نیازمند درک قوانین ثبت اختراع، کسب و کار، مدیریت کیفیت سیستم و قوانین رگولاتوری است.  

شغل فعلی شما چیست و چه کاری انجام می دهید؟

مدیر پروژه واکسن سرطان و مدیر تولید واکسن pDNA در شرکت بیوتکنولوژی مورفوژنسیس Morphogenesis)) هستم. در این شرکت تلاش می کنیم درمان های سلولی و ژنی برای درمان بیماری های مختلف از جمله سرطان و دیابت را توسعه دهیم.

از شغل تان رضایت دارید؟

چالش برای توسعه روش های درمانی و تولید داروهای جدید، بسیار لذت بخش است. از تلاش در زمینه توسعه درمان های بالقوه برای بیماری های مختلف که مردم در نقاط مختلف جهان را درگیر کرده اند، لذت می برم.

اصلی ترین مشکل در این زمینه، محدودیت منابع تحقیقاتی است؛ اما باید تلاش کنیم با منابع محدودی که در اختیار داریم، بهترین نتیجه را کسب کنیم.  

به نوجوانان و جوانان توصیه می کنم که مسیر شغلی خود را با آگاهی انتخاب کنند؛ اهداف و آرمان های خاصی را از ابتدا برای خود ترسیم کرده و بدانند که یافتن راه حل برای هر مسأله ای، نیازمند کار و تلاش مستمر است.

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا