تلویزیون ها می توانند از ویژگی های ایکس باکس وان ایکس پشتیبانی کنند

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،برخی از تلویزیون های موجود در بازار از تمامی ویژگی های ایکس باکس وان ایکس پشتیبانی می کنند.همانند ایکس باکس وان اس، کنسول بازی مایکروسافت ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X رکورد بیشترین پیش‌ فروش تاریخ ایکس باکس را شکست) نیز قادر به اجرای بازی ها در رزولوشن 4K و HDR است. در حالی که این ویژگی ها در این کنسول وجود دارند، تمامی تلویزیون های موجود در بازار از این قابلیت ها پشتیبانی نمی کنند.

در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید از ویژگی های ایکس باکس وان ایکس که تلویزیون شما از آن ها پشتیبانی می کنند، مطلع شوید.

ویژگی های ایکس باکس وان ایکسدر حال حاضر دو استاندارد HDR یعنی HDR 10 و دالبی ویژن در دنیای فناوری موجود است. در حالی که برخی از تلویزیون های موجود در بازار از هر دو استاندارد پشتیبانی می کنند، تعدادی از محصولات نیز تنها یکی از این استانداردها را در اختیار کاربر قرار می دهند.

کنسول ایکس باکس وان ایکس تنها از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می کند، در نتیجه اگر قصد خرید تلویزیون جدیدی برای کنسول بازی خود دارید، حتما به این موضوع توجه کنید. در بیشتر تلویزیون ها حالت HDR به صورت پیش فرض غیر فعال است و یا قادر به نمایش محتوای HDR توسط یک پورت HDMI خاص هستند، بنابراین برای اطلاع از این موضوع به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید.

مرحله اول: ورود به بخش تنظیمات

ویژگی های ایکس باکس وان ایکس

در ابتدا باید وارد بخش تنظیمات ایکس باکس وان ایکس شوید. برای دسترسی به این بخش، دکمه هوم را بر روی کنترلر خود فشار دهید. بعد از انجام این کار، تنظیمات را انتخاب کرده و دکمه A را فشار دهید. هم اکنون وارد بخش تنظیمات شده اید.

مرحله دوم: ورود به بخش تنظیمات نمایشگر و صدا

ویژگی های ایکس باکس وان ایکس

زمانی که کاربر وارد بخش تنظیمات شود، گزینه های متعددی را مشاهده می کند. در سمت چپ منو، بخش نمایشگر و صدا را انتخاب کنید. با انتخاب این بخش، سه گزینه ظاهر می شود که باید خروجی تصویر را با فشردن دکمه A انتخاب کرد.

مرحله سوم: بررسی تنظیمات پیشرفته ویدیو

ویژگی های ایکس باکس وان ایکس

در بخش خروجی ویدیو، باید تنظیمات پیشرفته ویدیو را انتخاب کنید. سپس وارد بخش جزئیات تلویویون 4K شوید. در این صفحه تمامی ویژگی های تلویزیون در اختیار شما قرار می گیرد.

اگر در مرحله آخر تمامی گزینه ها غیر فعال بود و تلویزیون شما از ویژگی های ایکس باکس وان ایکس پشتیبانی نمی کرد، چند مورد زیر را بررسی کنید:

  • تمامی کابل های HDMI از محتوای 4K/HDR پشتیبانی نمی کنند، بنابراین از خرید کابل HDMI با این ویژگی ها اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن شوید که قابلیت HDR تلویزیون فعال باشد.
  • با مراجعه به وبسایت تولیدکننده تلویزیون، می توانید از پشتیبانی محصول خود از استاندارد HDR مطلع شوید.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا