تلویزیون AF8 سونی با رزولوشن 4K و فناوری OLED رونمایی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،در سال گذشته شرکت های بیشتری از تلویزیون های مجهز به فناوری OLED رونمایی کردند. سونی در سال 2017 اولین تلویزیون OLED خود با رزولوشن 4K را در معرض دید عموم قرار داد که در حقیقت پنل آن توسط شرکت ال جی تولید شده بود. سونی در تولید محصولات OLED، از پنل های شرکت کره ای ال جی استفاده می کند و پردازش تصویر را خود برعهده دارد.

این شرکت ژاپنی در سال گذشته از محصول فوق العاده خود با نام A1E (معرفی بهترین تلویزیون های ۶۵ اینچی ۴K سال ۲۰۱۷) رونمایی کرد. یکی از ویژگی های جذاب این تلویزیون، نحوه پحش صدا توسط آن بود که Acoustic Surface نام داشت. این فناوری به گونه ای عمل می کند که صدا از بخش هایی از نمایشگر پخش می شود.

سونی در سال 2018 از تلویزیون جدید خود با فناوری OLED پرده برداشت. بنا بر گفته این شرکت، تلویزیون AF8 از طراحی معمول تری بهره می برد. این محصول در دو نسخه با اندازه های 55 و 65 اینچ روانه بازار می شود. در اولین نگاه متوجه تغییر در طراحی پایه این محصول نسبت به A1E خواهید شد. در حالی که پایه نسخه قبل در پشت تلویزیون قرار داشت، در AF8 از یک پایه معمولی در زیر نمایشگر استفاده شده است.

کیفیت تصویر در تلویزیون AF8 بهبود یافته و این دستگاه از استاندارد HDR10 پشتیبانی می کند. سونی در این محصول از پردازنده X1 بهره برده که کارایی این تلویزیون را در زمان پخش تصاویر 4K HDR بهبود می بخشد و آن را از محصولات ال جی متمایز می کند.

اگر صاحب یکی از تلویزیون های تولیدی سونی در سال 2017 باشید، حتما از اضافه شدن قابلیت دالبی ویژن (تفاوت تلویزیون های HDR10 و Dolby Vision در چیست؟) به دستگاه خود خوشحال خواهید شد. سونی اعلام کرده که این ویژگی را به محصولات بالا رده سال 2017 خود توسط آپدیت فریمور اضافه می کند. 

علاوه بر تلویزیون AF8، این شرکت محصولات سری X900 خود را نیز گسترش داده است. محصولات سری X900F در اندازه های 85 اینچ، 75 اینچ، 65 اینچ، 55 اینچ و 49 اینچ در اختیار خریداران قرار می گیرد. تلویزیون های سری X900F به فناوری جدید X-Motion Clarity مجهز شده اند که باعث حفظ کیفیت تصویر در زمان پخش تصاویر سریع می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا