کوچکترین وسیله به اصطلاح پوشیدنی ساخته شد

به گزارش سیناپرس یه نقل از ایرنا، این دستگاه که با همکاری محققان دانشگاه نورث وسترن و یک شرکت تولید کننده لوازم آرایشی بهداشتی ساخته شده است، در واقع یک حسگر نازک و سبک است که روی سطح ناخن فرد قرار می گیرد و میزان قرار گرفتن وی در برابر اشعه ماورای بنفش نور خورشید را اندازه می گیرد.

این وسیله که به سبکی یک قطره باران و سطحی کوچکتر از یک دانه اسمارتیز دارد انرژی خود را از نور خورشید تامین می کند. همچنین این دستگاه حاوی پیچیده ترین و دقیق ترین دوزیمتر UV ( نوعی آشکارساز جهت سنجش دوز پرتوهای اشعه ماورای بنفش) جهان است.
این دستگاه که UV Sense خوانده می شود در نمایشگاه محصولات و لوازم الکترونیکی CES در لاس وگاس آمریکا رونمایی شد.
UV Sense ضد آب است و دارای قطعات متحرک و باتری نیست، می تواند تقریبا به هر قسمت بدن یا لباس بچسبد و به طور مداوم میزان قرار گرفتن فرد در برابر اشعه ماورای بنفش را اندازه گیری می کند.
برای استفاده از UV Sense تنها کافی است که کاربران یک برنامه را در تلفن هوشمند خود دانلود کنند، سپس تلفن را روی این دستگاه بچرخانند تا میزان قرار گرفتن خود را در برابر نور خورشید در آن روز یا در طول زمان مشاهده کنند.
این برنامه همچنین می تواند زمان هایی را که شدت اشعه ماورای بنفش نور خورشید در کمترین میزان خود قرار دارد برای فعالیت های خارج از خانه پیشنهاد دهد و یا مایه آرامش برای افرادی باشد که نگران قرار گرفتن بیش از حد خود در برابر اشعه ماورای بنفش نور خورشید هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا