تصاویری دیدنی از بارش برف در صحرای آفریقا

تغییرات آب و هوایی سبب بروز رویدادهای عجیبی در مناطق مختلف جهان می شود که یکی از جدیدترین این اتفاقات شگفت انگیز، بارش برف در یکی از غیر محتمل ترین مناطق جهان بود. طی هفته گذشته بخش هایی از صحرای بزرگ آفریقا یا یا Sahara desert که بزرگ ‌ترین صحرای گرم جهان در شمال آفریقا با مساحتی حدود ۹ میلیون کیلومتر مربع است، با برف پوشیده شد.

بارش برف در صحرای بزرگ افریقا به دلیل کاهش فشار اتمسفری در منطقه مدیترانه بوده که بخشی از آن وارد عین الصفرا شده و در پی آن، رویداد کم سابقه بارش برف مشاهده شده است.

ساکنان شهر عین الصفرا در کشور الجزایر طی روزهای گذشته شاهد بارش برف نسبتا سنگینی بودند که همراه با طوفان و وزش بادهای شدیدی در منطقه رخ داد. البته این برف با افزایش دمای منطقه، تنها چند ساعت دوام آورده و سپس آب شد. به گفته کارشناسان این برای سومین بار است که طی چهار دهه گذشته در این شهر واقع شده در صحرای بزرگ آفریقا برف باریده است. دمای هوا در روزهای گرم سال در شهر عین الصفرا معمولا بالای 40 درجه بوده و ساکنان این شهر که دروازه صحرا نامیده می شود نیز با برف میانه چندانی ندارند.

به گفته کارشناسان، بارش برف در صحرای بزرگ افریقا به دلیل کاهش فشار اتمسفری در منطقه مدیترانه بوده که بخشی از آن وارد عین الصفرا شده و در پی آن، رویداد کم سابقه بارش برف مشاهده شده است.

گفتنی است آخرین مورد ثبت شده از بارش برف در این منطقه به سال 1979 میلادی بازگشته که تنها به مدت نیم ساعت ادامه داشت و به این ترتیب تمامی افراد زیر 39 سال ساکن شهر، هیچگاه در زندگی خود بارش برف را در این محل مشاهده نکرده بودند. تصاویر ارائه شده در این گزارش تصویری توسط کریم بوچه تاتا عکاس محلی گرفته شده است. وی در این رابطه به دیلی میل گفت: «ما وقتی که صبح از خواب بیدار شده و مشاهده کردیم همه جا سفید پوش است، شگفت زده شده و خوشحالی خاصی را تجربه کردیم. برف تا ساعت 5 بعد از ظهر باقی مانده و سپس به کلی آب شد.»

از سوی دیگر ساکنان این شهر که معمولا در زمستان ها دارای دمایی معتدل است، به دلیل کاهش شدیدی دما غافلگیر شده اند. شهر عین الصفرا در ارتفاه 3 هزار و 280 پایی از سطح دریا قرار داشته معمولا دمای هوا در زمستان های این شهر، 12 درجه بالای صفر است.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: ibtimes

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا