این چراغ یک دوربین امنیتی است

دوربین‌های امنیتی معمولا به شکلی طراحی می‌شوند که نمی‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید. این امر موجب می‌شود تا سارقان حرفه‌ای بتوانند با تعیین نقشه دوربین‌ها و پیدا کردن نقاط کور آن‌ها، اقدام‌هایی سریع برای سرقت انجام بدهند. با این حال روش جدید ارائه شده توسط دانشمندان موجب شده است که این مشکل حل شود.

راه‌حل ارائه شده بسیار ساده بوده است: استفاده از دوربین‌هایی که شبیه به اشیاء دیگر هستند. برای این کار نیز شرکت همپتون (hampton) به سراغ ساخت یک فناوری جدید رفته است و برای جای دادن دوربین امنیت، دستگاهی را انتخاب کرده است که در همه محیط‌ها حضور دارد: چراغ.

این دوربین امنیتی شبیه به یک چراغ دیوارکوب است که در نگاه اول به‌هیچ‌عنوان چیزی به‌غیراز یک چراغ را در ذهن شما تداعی نمی‌کند. با این حال در پشت پرده این لامپ‌های ال ای دی شاهد حضور یک دوربین امنیتی بسیار ویژه هستیم که برای محیط‌هایی مانند حیاط‌ها و باغ‌ها بسیار عالی است.

این دوربین امنیتی نه‌تنها می‌تواند نور محیط را تامین کند بلکه می‌توان آن را در وضعیتی تنظیم کرد که با عبور و مرورهای غیر برنامه‌ریزی‌شده، شروع به آژیر زدن کرده و ساکنان محل را آگاه سازد. این دوربین قابلیت شناسایی تصاویر در زاویه درد 270 درجه را دارد. همچنین تصاویر برداشت‌شده توسط آن با کیفیت 1080P ضبط می‌شود و دید در شب نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

این تصاویر با قابلیت شناسایی چهره، بزرگ‌نمایی تصویر و حتی ارتباط صوتی دوطرفه طراحی شده و به‌صورت آنلاین به مرکز تعیین شده استریم می‌شوند. با این حال ویژگی اصلی این دوربین را باید یادگیری ماشینی آن دانست که موجب بهبود کیفیت این محصول می‌شود. قیمت این دوربین امنیتی برابر با 300 لار تعیین شده است و به‌زودی در بازار به کاربران عرضه خواهد شد.

منبع: Cnet