شبکه‌های وای‌فای امن‌تر خواهند شد

اتحاد وای‌فای یک سازمان بسیار مشهور در زمینه ایجاد استانداردها و ساختارهای امنیتی در زمینه شبکه‌های وای‌فای است. این اتحاد که از پنج عضو برجسته تشکیل‌شده است و نام‌هایی مانند اینتل، اپل و سامسونگ نیز در آن حضور دارند، به‌تازگی اعلام کرده است که یک پروتکل جدید امنیتی طراحی کرده است که می‌تواند امنیت شبکه‌های وای‌فای را بهبود بدهد.

این پروتکل جدید، WPA3 نام داد و به‌زودی جایگزین نسل فعلی یعنی فناوری WPA2 خواهد شد. این فناوری برای اتصال به شبکه‌های وای‌فای مورداستفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل نیز وقتی‌که با تلفن همراه، کامپیوتر و حتی یک روتر به شبکه وصل هستید، از این استاندارد تبعیت می‌کنید.

بخش پیشرفت دهی این فناوری شامل دستگاهی است که موجب می‌شود تا افراد غیرمجاز دیگر قادر به حدس زدن رمز عبور شبکه شما نباشند. این امر می‌تواند با توجه به افزایش رویکرد اینترنت اشیاء و تعدد گجت‌های متصل به شبکه‌ها، بسیار مفید باشد. یکی از روش‌هایی که هکرها شبکه‌های شمارا موردحمله قرار می‌دهند، وقتی است که شما وارد وب‌سایتی شده و در مرورگر خود متنی را تایپ می‌کنید. این امر موجب می‌شود تا تعداد قربانیان فراوانی در هرسال برجای بمانند.

با این وجود فناوری WPA3 موجب می‌شود تا بدون ایجاد پیچیدگی‌های غیرضروری، بتوان ساختار ارتباطی را به نحوی امن ساخت که این نوع از سرقت داده‌ها غیرممکن گردد. رابینسون که رییس این اتحادیه است دراین‌باره می‌گوید: «این فناوری درباره ساده‌سازی زیاد و عدم نیاز کاربر به نگران شدن درباره امنیت است.» شایان‌ذکر است که این فناوری به‌زودی برای همگان قابل دسترسی خواهد بود.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا