قرص هوشمندی که قادر به تشخیص بیماری های روده است

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا، محققان با موفقیت آمیز خواندن نتایج نخستین آزمایش های بالینی این کپسول بلعیدنی بر انسان گفتند: این کپسول که قادر به احساس گاز است، روش درمان اختلالات و بیماری های روده را متحول می کند.
محققان در ملبورن در استرالیا با آزمایش این قرص بر هفت فرد سالم که رژیم های غذایی کم فیبر و پر فیبر داشتند، متوجه شدند که این کپسول شروع تخمیر غذایی را به دقت تشخیص می دهد که بر پتانسیل این کپسول برای کنترل بالینی هضم و اندازه گیری فعالیت های میکروبیوم در معده که یک روش انتقادی برای تعیین سلامت روده است، تاکید دارد.
درحال حاضر پزشکان بر وارد کردن پروب ها (ابزاری برای آزمایش) در روده بزرگ، نمونه برداری از این ارگان و یا تجزیه و تحلیل نمونه های مدفوع تکیه دارند که بازتاب واقعی از وضعیت روده را ارائه نمی دهد.
این در حالی است که این فناوری به درک و تشخیص بهتر سرطان روده نیز وعده می دهد. سازندگان این قرص اکنون در حال جمع آوری پول برای انجام مراحل گسترده تر دو آزمایش انسانی هستند که در آنها این قرص در دسترس بیماران بیشتری قرار می گیرد.
محققان دانشگاه RMIT در ملبورن در جریان اولین آزمایش بالینی شواهدی را از یک سیستم ایمنی جدید کشف کردند.
برخلاف اعتقاد پزشکی قانونی، این قرص نشان داد که روده احتمالا حاوی اکسیژن است که نشان می دهد معده انسان از یک اکسید کننده برای مبارزه با اجسام خارجی در روده استفاده می کند. این کپسول همچنین می تواند هیدروژن و دی اکسید کربن را نیز تشخیص دهد.
دکتر کایلی برین یکی از مبتکران این قرص گفت: آزمایشات نشان می دهند که این کپسول ها کاملا بی خطر هستند و در بدن باقی نمی مانند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا