امنیت سلامت در کشور مهم است

به گزارش ایرنا، دکتر «هاله حامدی فر» امروز (سه شنبه) در سی و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: فناوری های این گروه دارویی برای نخستین بار به کشورهای مالزی و آرژانتین صادر شده است، در حالی که تا پیش از این دریافت کننده و گیرنده گواهی ها بوده است.

وی با اشاره به فعالیت های این گروه دارویی در عرصه داروهای «های تک»، بیماری های خاص و صعب العلاج، یادآور شد: عمده داروهای تولیدی این گروه در جهان تنها یک یا 2 تولیدکننده دارد و دانش فنی داروها بومی سازی شده و بدون وابستگی تکنولوژیک تولید می شود.
حامدی فر تصریح کرد: اکنون 40 درصد صادرات دارویی کشور از سوی این گروه دارویی انجام می شود که 2 هزار و 500 نفر در آن اشتغال به کار داشته و دارای متوسط سنی 32 سال و تحصیلات حداقل کارشناسی ارشد هستند.
وی با تاکید بر اینکه باید در همه زمینه ها کار را به کاردان سپرد، به مقوله بودجه اشاره کرد و گفت: با وجود تخصیص بودجه ها، اما شاهدیم مراکز دانشگاهی بدهکار به صنعت، آن را صرف بدهی هایشان می کنند.
دریافت کننده نشان امین الضرب ادامه داد: دارو کالایی استراتژیک بوده و امنیت سلامت در کشور مهم است، اما هنوز این مقوله جدی گرفته نشده و نمی دانیم چند درصد بودجه های تخصیص داده شده به صنعت دارویی کشور باز می گردد.
وی اظهار کرد: سازمان غذا و دارو در عین حال که مسئولیت رگولاتوری در بخش دارویی کشوررا بر عهده دارد، اما تامین کننده داروها و تخصیص دهنده ارز نیز هست که به نوعی تداعی کننده تضاد منافع در این سازمان است.
وی بطور نمونه با اشاره به ساخت و تولید نوعی دارو برای برخی بیماران خاص و صعب العلاج کشور که تعداد آنها به حدود 130 نفر می رسد و اینکه این دارو تاکنون فقط در آمریکا تولید می شد، گفت: روز گذشته و در زمان تصمیم برای ثبت این دارو، به این گروه اعلام شد که تولید چنین دارویی در کشور اهمیت ندارد؛ زیرا بیماران مربوطه با دریافت هفته ای 2 کیسه خون، هنوز نیازی به این داروها ندارند.
وی اظهار داشت: این در حالی است که در جهان به داروسازانی که در این عرصه ها و تولید داروهای خاص اقدام می کنند، امتیازات زیادی داده می شود، اما رویه موجود دلسردکننده است.

 لزوم حرکت به سمت اقتصاد تولید محور
 در این مراسم همچنین «محمد علی رجالی» پیشکسوت اقتصادی با بیش از چهار دهه فعالیت صنعتی و بنیانگذار شرکت ظریف مصور و از دریافت کنندگان نشان امین الضرب، در جمع فعالان اقتصادی اتاق تهران گفت: منشا وقایع مشاهده شده در هفته های گذشته در کف خیابان های کشور، رکود و بیکاری است و راهکار اساسی خروج از این وضعیت، تعامل با جهان است.
وی بیان داشت: مادامی که ایران کشوری بدهکار در جهان باشد، می توان اطمینان داشت که هیچ حمله و تجاوزی به آن نخواهد شد؛ زیرا کشورهای طلبکار مطالبات خود را پیگیری خواهند کرد.
رجالی تصریح کرد: امروز شاهدیم مشکلات ناشی از مالیات، بیمه های اجتماعی و … بیداد می کند و تا اقتصادمان تولید محور نشده و از تمرکز بر تجارت خارج نشود، از بار مشکلات کاسته نخواهد شد.
وی تاکید کرد: باید راه را برای تولید و کارآفرینی باز کرد و در این راستا، کارآفرینان باید از امنیت روانی و اقتصادی لازم برخوردار باشند.
به گزارش ایرنا، روز گذشته تندیس امین الضرب به سه نفر و نشان امین الضرب به هفت نفر از برترین های کارآفرینی، افراد خلاق در عرصه کار و پیشکسوتان اهدا شد.
در این آیین که محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی نیز حضور داشتند، برترین های کارآفرینی و کسب و کار کشور با اهدای لوح و نشان و همچنین تندیس امین الضرب تقدیر شدند و تندیس امین الضرب تقدیم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا