ایجاد لامسه برای معلولان با دستکش روباتیک

نمایشگاه CES بار دیگر به عرصه‌ای برای رونمایی بسیاری از فناوری‌های جدید شده است. یکی از فناوری‌های جدید این نمایشگاه، خدماتی ویژه به افرادی است که تحرک عادی در دستان خود را از دست داده‌اند. این‌گونه افراد حتی در انجام حرکاتی مانند مسواک زدن، برداشتن اجسام و … نیز مشکل دارند.

با این حال فناوری جدید ارائه شده، راه حلی برای آن‌ها است. این فناوری در حقیقت یک دستکش به نام NeoMano است که می‌تواند قدرت لمس و امکان برداشتن اجسام را به افراد ارائه کند. این دستکش یک ساختار روباتیک است که توسط یک شرکت کره‌ای ساخته شده است. این شرکت کره‌ای طراحی این محصول را با هدف بازپروری برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند انجام داده است.

این دستکش تنها انگشت‌های شصت، اشاره و انگشت میانی را پوشش می‌دهد. به همین دلیل نیز ظاهر آن بسیار جالب و متفاوت است. جنس بدنه NeoMano از چرم است و ظاهری شکیل مانند دستکش‌های بیلیارد دارد. با این حال عملکرد این دستکش به نحوی است که می‌تواند با کمک ساختار عضلات روباتیک خود می‌تواند حرکت را به انگشتان دست فرد بازگرداند.

این محصول به‌صورت کیک استارت آغاز به کار کرده است و قصد دارد تا بتواند پول مورد نیاز برای تولید گسترده این محصول را از طریق جذب سرمایه جزء تهیه کند.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا