آینده‌ای درخشان در انتظار خودروهای خودران

در حال حاضر خودروهای خودران بیشتر به‌عنوان یک فناوری درحال‌توسعه شناخته می‌شوند و هیچ‌کس آن‌ها را در میدان‌های واقعی مشاهده نکرده است. بااین‌حال این وضعیت تا ابد به همین شکل باقی نخواهد ماند و پیش‌بینی‌های انجام‌شده نشان از آن دارند که تا 12 سال آینده، جهان ما از خودروهای خودران پر خواهد بود.

بر اساس تحلیل‌هایی که به‌تازگی انجام‌شده است، پیش‌بینی‌شده است که تا سال 2040، فروش سالانه خودروهای خودران به بیش از 33 میلیون دستگاه برسد. در همین راستا نیز یک متخصص خودرو به نام جرمی کلارکسون که به خاطر برنامه‌های تلویزیونی خود بسیار شناخته‌شده است، می‌گوید: «بسیار زودتر از چیزی که فکرش را بکنید، شاهد آزمایش خودروهای خودران توسط خودتان خواهید بود. مصرف‌کنندگان قرار است تا در چندین شهر امکان استفاده اولیه از این خودروها را پیدا کنند.»

در این میان یکی از مشکلات اصلی این است که مشتریان بالقوه این فناوری، هنوز با آن آشنا نیستند و دلیل این امر نیز این است که هنوز ایده‌ای درباره نحوه عملکرد خودروهای خودران ندارند. پیش‌بینی‌های انجام‌شده حاکی از آن هستند که تا سال 2021 شاهد رسیدن فروش خودروهای خودران به رقم 51 هزار دستگاه خواهیم بود ولی سرانجام در سال 2025 شاهد رسیدن این صنایع به مرز یک‌میلیون دلار هستیم.

به‌این‌ترتیب سرانجام تا سال 2040 میلادی شاهد این هستیم که خودروهای خودران به مرز فروش 33 میلیون دستگاه می‌رسند. این امر نشان می‌دهد که خودروهای خودران قرار است بخش مهمی از زندگی آینده ما باشند.

منبع: thedrive

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا