بازی PUBG بازار بازی LawBreakers را کساد کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،بدون هیچ شک و تردیدی، عنوان LawBreakers را می توان یکی از ناامید کننده ترین بازی های سال میلادی گذشته خطاب کرد که هم اکنون تعداد محدودی از بازیکنان در حال تجربه آن هستند. این بازی ویدیویی آنلاین که در ابتدا در طی نمایشگاه بزرگ E3 2016 توسط خالق مجموعه پرطرفدار و نامدار گرز آو وار، آقای کلیف بلزینسکی (Cliff Bleszinski)، معرفی شد، با ویدیوها و نمایش های گوناگون خود به خوبی توانست نظر بازیکنان و گیمرها را جلب کرد چرا که کلیه تریلرهای بازی، گیم پلی جذاب و هیجان انگیزی را به نمایش گذاشته بودند.

تا پیش از عرضه بازی جدید آقای کلیف بلزینسکی، برخی از بازیکنان و گیمرها عنوان ویدیویی LawBreakers را رقیب جدی بازی پرمخاطب Overwatch می دانستند. اما پس از انتشار بازی قانون شکنان، مشخص شد که کلیف بلزینسکی هنوز راه زیادی را برای رقابت با شرکت بزرگی همچون بلیزارد انترتیمنت دارد.

بازی LawBreakers به دلیل مشکلات فراوان و آزاردهنده و گیم پلی نه چندان جذاب و مهیج از همان اوایل انتشار ضمن دریافت لقب ناامید کننده ترین بازی سال، فروش بسیار پایینی را نیز تجربه کرد. سپس آقای کلیف بلزینسکی به همراه شرکت ناشر بازی یعنی Nexon با ارائه تخفیف های وسوسه انگیز، برگزاری رویداد Free Weekend (آخر هفته رایگان) و انتشار نسخه آزمایشی و صد البته محدود، به دنبال بهبود وضعیت فروش بازی و افزایش تعداد بازیکنان و کاربران خود بودند.

LawBreakers

اما با وجود همه این تلاش ها، عملکرد بازی LawBreakers روز به روز بدتر از قبل می شود به طوری که بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی شبکه استیم، بیشترین تعداد بازیکنان همزمان این عنوان در بازه سی روز گذشته تنها به 90 نفر رسیده است. این در حالی است که گاها در برخی از ساعت های روز هیچ بازیکنی مشغول تجربه بازی نیست.

سرانجام با وجود آمار و ارقام تخریب کننده، سازندگان و شرکت ناشر بازی به شکست سنگین خود اعتراف کردند. چندی پیش مدیر عامل شرکت Nexon، آقای شیرو یومورا (Shiro Uemura)، در خصوص فروش بسیار پایین و عملکرد ضعیف عنوان ویدیویی LawBreakers واکنش نشان داد و علت عدم موفقیت آن را عرضه بازی پرطرفدار PlayerUnknown’s Battlegrounds دانست. وی در گفت و گوی اخیر خود ادعا کرد که در ابتدا انتظارات بسیار بالایی از عنوان قانون شکنان داشت اما به دلیل تداخل زمانی و عرضه بازی PUBG و افزایش محبوبیت سریع آن، LawBreakers فرصت خودنمایی پیدا نکرد و شکست تلخی را تجربه کرد.

آقای شیرو یومورا در این گفت و گو اعلام کرد: «نتایج به دست آمده در طی سه ماهه سوم سال میلادی 2017 در منطقه آمریکای شمالی بسیار پایین از انتظارات و پیش بینی های ما بوده است. از لحاظ فروش نیز بازی LawBreakers از همان ابتدا نتوانست انتظارات ما را برآورده کند. این در حالی است که عنوان LawBreakers یک عنوان منحصر به فردی است و ما انتظارات بسیار زیادی از آن داشتیم. هرچند، متاسفانه زمان بندی انتشار آن به درستی صورت نگرفت؛ به خصوص که نسخه رایانه شخصی بازی شوتر آنلاین PlayerUnknown’s Battlegrounds همزمان با بازی قانون شکنان منتشر شد و شرایط را برای خودنمایی و موفقیت عناوین ویدیویی شوتر از جمله قانون شکنان سخت کرد».

LawBreakers

نکته جالب صحبت های آقای شیرو یومورا اینجا است که نسخه دسترسی زودهنگام بازی PUBG در ماه مارس به دست طرفداران رسیده و این در حالی است که نسخه نهایی عنوان LawBreakers در اوایل ماه آگوست عرضه شده است. به بیان دیگر، این دو عنوان ویدیویی به صورت همزمان در شبکه استیم منتشر نشده و فاصله انتشار آن ها به بیش از پنج ماه می رسد.

حال که از بحث اختلاف زمانی انتشار این دو بازی صرف نظر کنیم، نکته دوم این بیانیه این است که سبک و علاقه مندان دو عنوان LawBreakers و PlayerUnknown’s Battlegrounds به طور کلی با یکدیگر متفاوت است و این دو را نمی توان جز رقیب هم به شمار آورد چرا که بازی قانون شکنان شامل ۱۸ شخصیت و کاراکتر مختلف است که هر کدام نیروهای ماوراء الطبیعه، سلاح و قابلیت منحصر به فردی دارند که در محیطی محدود به مبارزه با یکدیگر می پردازند.

PlayerUnknown’s Battlegrounds یک بازی واقع گرایانه است که بازیکنان در یک جزیره ناشناخته برای حفظ جان و بقا باید ابتدا منابع و سلاح مختلفی به دست بیاورند. از آنجا که تامین منابع پاسخگوی نیاز بیش از 100 بازیکن نیست، گیمرها مجبور به کشت و کشتار یکدیگر می شوند. حال در این میان شخصی که تنها بازمانده گروه خود باشد، به عنوان برنده بازی انتخاب می شود.

از خبرهای مهم بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds می توان به حضور بیش از 3 میلیون بازیکن به صورت همزمان در این عنوان اشاره کرد. همچنین، چندی پیش تعداد کل بازیکنان ثبت نام کننده در بازی از مرز 30 میلیون نفر گذشت.

LawBreakers

بازی ناامید کننده LawBreakers در تاریخ ۸ آگوست سال میلادی 2017 مصادف با ۱۷ مرداد ماه ۹۶ بر روی دو پلتفرم رایانه شخصی ویندوزی و پلی استیشن ۴ عرضه شد. در حال حاضر، این عنوان با قیمت 29.99 دلار در دو فروشگاه استیم و پلی استیشن استور به فروش می رسد.

از طرفی دیگر، نسخه کامل بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds تحت شماره 1.0 در روز 20 دسامبر امسال (29 آذر) بر روی پلتفرم رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز منتشر شد. همچنین، نسخه ناقص بازی هم اکنون بر روی کنسول نسل هشتم شرکت مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان در دسترس بوده که علاقه مندان می توانند این عنوان شوتر چند نفره آنلاین را از طریق سرویس Xbox Game Preview تجربه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا