مشاور ترامپ از ترس جان به CES نخواهد رفت

دونالد ترامپ با شعار مبارزه با مهاجران و ترویج نژادپرستی توانست تا مسند قدرت را در آمریکا بر عهده بگیرد. بااین‌وجود در اطراف او مهاجرانی وجود دارند که ریشه ورود بسیاری از آن‌ها به آمریکا، غیرقانونی بوده است. از جمله این مهاجریان می‌توان به همسر ترامپ نیز اشاره کرد. بااین‌وجود یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های حاضر در تیم ترامپ را باید فردی به نام آجیت پای دانست.

این فرد که اصلیتی هندی دارد، مدیریت سازمان ارتباطات فدرال آمریکا را بر عهده دارد و نخستین اقدام اصلی او در این سمت، از بین بردن قانون برابری اینترنتی بوده است. این امر به‌اندازه‌ای با اعتراض رسانه‌ها روبرو شده است که حتی کار به‌جایی باریک کشیده و او مدعی شده است که نامه‌هایی تهدیدآمیز برایش ارسال شده است.

فرار از بزرگ ترین رخداد دیجیتالی جهان

حال این مدیر شجاع قصد دارد تا به علت ترس از جانش، یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای دیجیتالی جهان را کنار گذاشته و به سراغ آن نرود. این امر موجب می‌شود که برای نخستین بار در تاریخ، نمایشگاه CES بدون بازدید رسمی مقامات ارتباطات دیجیتالی آمریکا انجام شود.

پای یکی از منفورترین چهره‌های آمریکا است و به‌تازگی و با از بین بردن قانون برابری اینترنتی اثبات کرده است که تنها به دنبال پر کردن جیب سرمایه‌داران بزرگ بوده و قصد دارد تا هزینه این کار را نیز از مردم آمریکا بگیرد. این امر در حالی صورت می‌پذیرد که ترامپ و دولت او با تمرکز بر روی نفرت افکنی و ایجاد دشمن سازی فرضی در خارج از آمریکا، توجه را از داخل این کشور برداشته است.

آینده دیجیتالی که مهم نیست

به‌این‌ترتیب سیاست ترامپ و تیم اجرایی او، یک لکه سیاه دیگر در کارنامه خود مشاهده می‌کنند که نشان می‌دهد چرا این فرد یک طاعون برای جهان هستی به‌حساب می‌آید. امثال آجیت پای نیز تنها عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی‌ای هستند که با فروختن هویت خود، سعی دارند خود را به‌عنوان یک آمریکایی جا زده و درعین‌حال نیز به سیاست‌های کثیف ترامپ جامه عمل بپوشانند. بدون شک جهان و تاریخ فراموش نخواهد کرد که چگونه فردی با اصلیت هندی، یک جامعه را به گند کشیده است. همچنین این‌که این فرد از ترس جان خود دریکی از بزرگ‌ترین رخدادهای دیجیتالی جهان حاضر نخواهد شد نیز به‌نوبه خود می‌تواند نشان بدهد که رویکرد ترامپ، پای و امثال آن‌ها چیست: کسب بیشترین سود و ایجاد بیشترین درآمد برای سرمایه‌داران به قیمت فشار بر روی مردم و دوری از هرگونه ریسک کوچک مثل حضور در بهشت دیجیتالی CES.

احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا